Dodano produkt do koszyka

Promocja

CONTROLLING W ZARZĄDZANIU MAŁYM I ŚREDNIM PRZEDSIĘBIORSTWEM

CONTROLLING W ZARZĄDZANIU MAŁYM I ŚREDNIM PRZEDSIĘBIORSTWEM

HELENA KOŚCIELNIAK, KATARZYNA SUSKA

Wydawnictwo: POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA

Cena: 53.90 zł 48.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7193-736-1

227 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Zakres monografii w ujęciu przedmiotowym to głównie analiza controllingu jako elementu systemu zarządzania małymi i średnimi podmiotami branży teleinformatycznej w kontekście wzrostu ich konkurencyjności.
Zakres monografii w ujęciu podmiotowym dotyczy analizy działalności małych i średnich przedsiębiorstw branży teleinformatycznej w Polsce.
Zakres monografii w ujęciu czasowym to badania teoretyczne i empiryczne przeprowadzone w latach 2014-2018; badania ankietowe przeprowadzono w listopadzie 2017 roku.
Praca obejmuje pięć rozdziałów, wprowadzenie i zakończenie. Trzy pierwsze rozdziały mają charakter teoretyczny, zaś dwa kolejne są wynikiem badań empirycznych przeprowadzonych przez Autorki.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Controlling jako nowoczesne narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem
1.1. Geneza i rozwój controllingu
1.2. Istota, funkcje i cele controllingu
1.3. Klasyfikacja i rodzaje controllingu
1.4. Controlling kosztów
1.5. Controlling w systemach wczesnego ostrzegania (SWO) przedsiębiorstwa
1.6. Obszary integracji controllingu i zarządzania dokonaniami przedsiębiorstwa w wspomaganiu procesów podejmowania decyzji współczesnych przedsiębiorstw

Rozdział 2
Organizacja controllingu w przedsiębiorstwie
2.1. Pozycja i rola controllera w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
2.2. Narzędzia controllingu
2.3. Proces budżetowania i jego rodzaje
2.4. Idea ośrodków odpowiedzialności
2.5. Wykorzystanie systemów informatycznych wspierających controlling w przedsiębiorstwie

Rozdział 3
Ocena czynników kształtujących konkurencyjność i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw branży teleinformatycznej
3.1. Charakterystyka działalności oraz rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
3.2. Pojęcie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
3.3. Czynniki decydujące o konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
3.4. Determinanty rozwoju sektora MSP branży teleinformatycznej
3.5. Systemy i metody zarządzania wykorzystywane w procesie rozwoju sektora MSP branży teleinformatycznej
3.6. Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw branży teleinformatycznej

Rozdział 4
Wielowymiarowa ocena stosowania narzędzi controllingu w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami branży teleinformatycznej - wyniki badań empirycznych
4.1. Charakterystyka próby badawczej 120
4.2. Miejsce i rodzaje controllingu w małych i średnich przedsiębiorstwach branży teleinformatycznej
4.3. Zakres wykorzystywania narzędzi controllingu w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami branży teleinformatycznej
4.4. Narzędzia controllingu wspomagające proces zarządzania badanych przedsiębiorstw branży teleinformatycznej
4.5. Instrumenty controllingu wspomagające proces podejmowania decyzji operacyjnych i strategicznych
4.6. Ocena wpływu controllingu na podejmowanie decyzji menedżerskich w małych i średnich przedsiębiorstwach branży teleinformatycznej

Rozdział 5
Rola narzędzi controllingowych w procesach budowy konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw branży teleinformatycznej
5.1. Controlling a efektywność badanych przedsiębiorstw
5.2. Ocena czynników determinujących konkurencyjność badanych przedsiębiorstw z perspektywy controllingu
5.3. Ocena stopnia wykorzystania narzędzi informatycznych wspomagających controlling w małych i średnich przedsiębiorstwach
5.4. Bariery implementacji narzędzi controllingu w sektorze MSP branży teleinformatycznej

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Kod wydawnictwa: 978-83-7193-736-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl