CONTROLLING DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH. POJĘCIA, NARZĘDZIA, ETAPY
WOJCIECH GRZEGORCZYK
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŁÓDZKI
Cena: 54.90 zł
46.67 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8331-229-3
130 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2023
Prawidłowo przygotowana i realizowana strategia marketingowa powinna zapewniać przedsiębiorstwu obronę przed konkurencją oraz mocną pozycję na rynku. Podczas i po zakończeniu jej wdrażania konieczne jest zebranie informacji o sytuacji rynkowej i podejmowanych działaniach z zakresu marketing mix w celu kontroli wykonania zamierzeń, porównania ich z założonymi wynikami czy sformułowania ewentualnych procedur naprawczych. Przedsiębiorstwo gromadzi więc informacje stanowiące podstawę do opracowania planu marketingowego, który następnie jest realizowany i poddawany ocenie z punktu widzenia zaprojektowanych inicjatyw. W literaturze fachowej właśnie tak rozumiany jest controlling marketingowy w ujęciu funkcjonalnym.
W publikacji przedstawiono podstawowe informacje na temat controllingu marketingowego - jego uwarunkowań, funkcji, barier stosowania, narzędzi i etapów, a także zaprezentowano niezbędne analizy controllingowe odnoszące się do działań marketingowych przedsiębiorstwa i jego zasobów. Na końcu zamieszczono trzy studia przypadków, które mogą zostać wykorzystane w pracy ze studentami kierunków ekonomicznych i zarządzania.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Controlling - pojęcie i instrumenty
1.1. Kontrola działalności marketingowej - pojęcie, rodzaje i etapy
1.2. Pojęcie controllingu - jego funkcje i uwarunkowania
1.2.1. Uwarunkowania stosowania controllingu
1.2.2. Uwarunkowania zewnętrzne controllingu
1.3. Controlling marketingowy - istota, ograniczenia i etapy
1.4. System informacji marketingowej jako warunek stosowania controllingu marketingowego
1.5. Zakres przedmiotowy controllingu marketingowego
1.6. Audyt jako narzędzie controllingu
1.7. Audyt marketingowy - pojęcie, ewolucja i zakres przedmiotowy
Rozdział 2. Analizy controllingowe w marketingu
2.1. Analiza sytuacji rynkowej i popytu
2.2. Analiza nabywców
2.3. Analiza konkurencji
2.4. Analiza controllingowa personelu przedsiębiorstwa
2.5. Analiza controllingowa sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
2.6. Analiza controllingowa działań marketingowych
2.6.1. Analiza controllingowa polityki produktu i sprzedaży
2.6.2. Analiza controllingowa cen i polityki cenowej
2.6.3. Analiza controllingowa polityki dystrybucji
2.6.4. Analiza controllingowa polityki promocji
2.7. Analiza controllingowa efektywności działań marketingowych
2.8. Budżet działań marketingowych i jego procedury
2.9. Ustalanie nakładów na działania marketingowe
2.10. Prognozowanie sprzedaży jako czynnik budżetu działań marketingowych
2.11. E-controlling marketingowy i stosowane wskaźniki
Podsumowanie
Załącznik. Studia przypadków
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Kod wydawnictwa: 978-83-8331-229-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.









