BUDOWANIE ZIELONEGO KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO W ORGANIZACJACH
EDYTA BOMBIAK
Wydawnictwo: UNIWERSYTET PRZYRODNICZO-HUMANISTYCZNY W SIEDLCACH
Cena: 62.90 zł
56.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-67162-20-3
168 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
Zmiany klimatyczne oraz wzrastająca troska o stan środowiska naturalnego sprawiają, że współczesne przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem związanym z włączeniem problematyki środowiskowej do swoich działań biznesowych. W dzisiejszym otoczeniu gospodarczym sukcesy odnoszą firmy zrównoważone, które są w stanie rozwinąć kompetencje umożliwiające radzenie sobie z wyzwaniami wynikającymi z ograniczeń środowiskowych. Stąd też coraz więcej firm wykazuje zainteresowanie kwestiami ekologicznymi, dostrzegając, że ochrona środowiska leży w ich interesie. Bycie "zielonym" staje się obecnie normą. Niniejsze opracowanie odnosi się do istoty zielonego kapitału intelektualnego oraz roli, jaką odgrywa on zarówno w budowaniu zrównoważonych organizacji, jak też we wzmacnianiu przewagi konkurencyjnej na rynku.
Publikacja jest adresowana do osób zainteresowanych problematyką zrównoważonego zarządzania organizacjami. Stanowi ona lekturę, która może być pomocna zarówno dla wykładowców, studentów, jak też słuchaczy studiów podyplomowych. W szczególności jest jednak kierowana do menedżerów różnych szczebli. Autorka wyraża nadzieję, że przedstawiona problematyka będzie stanowić inspirację do implementacji praktyk wspierających stymulowanie ekorozwoju oraz do dalszych przemyśleń na temat roli zasobów niematerialnych w procesie zrównoważonego rozwoju współczesnych organizacji.
SPIS TREŚCI
Rozdział 1. KAPITAŁ INTELEKTUALNY JAKO ZASÓB STRATEGICZNY
1.1. Rola aktywów niematerialnych we współczesnych organizaq"ach
1.2. Kapitał intelektualny w strukturze zasobów przedsiębiorstwa
1.3. Proces zarządzania kapitałem intelektualnym
1.4. Raportowanie na temat stanu kapitału intelektualnego
1.5. Zielony kapitał intelektualny jako podstawa budowania zrównoważonych organizacji
1.6. Podsumowanie
Rozdział 2. ZIELONY KAPITAŁ LUDZKI
2.1. Kapitał ludzki w koncepcjach kapitału intelektualnego
2.2. Specyfika zielonego kapitału ludzkiego
2.3. Istota i obszary zielonego zarządzania zasobami ludzkimi
2.4. Zakres wdrożenia koncepci zielonego zarządzania
zasobami ludzkimi w praktyce
2.5. Korzyści z implementacji zielonych praktyk personalnych
2.6. Bariery w akumulacji zielonego kapitału ludzkiego
2.7. Podsumowanie
Rozdział 3. ZIELONY KAPITAŁ ORGANIZACYJNY
3.1. Kapitał organizacyjny - jego komponenty i rola w organizacji.
3.2. Specyfika zielonego kapitału organizacyjnego
3.3. Budowanie zielonego kapitału organizacyjnego w praktyce
3.4. Wpływ zielonego kapitału organizacyjnego
na konkurencyjność przedsiębiorstw
3.5. Bariery w akumulacji zielonego kapitału organizacyjnego
3.6. Podsumowanie
Rozdział 4. ZIELONY KAPITAŁ RELACYJNY
4.1. Kapitał relacyjny w wybranych koncepcjach kapitału intelektualnego
4.2. Specyfika i komponenty zielonego kapitału relacyjnego
4.3. Zrównoważony marketing jako narzędzie budowania
zielonego kapitału relacyjnego
4.4. Akumulacja zielonego kapitału relacyjnego w praktyce
4.5. Wpływ zielonego kapitału relacyjnego
na konkurencyjność przedsiębiorstw
4.6. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-67162-20-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.