BIZNES W CHINACH. JAK ODNIEŚĆ SUKCES W CHIŃSKIM ŚWIECIE
RADOSŁAW PYFFEL
Wydawnictwo: MT BIZNES
Cena: 69.90 zł
55.22 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8231-144-0
339 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
Chiny są obecne we wszystkich branżach i sektorach oraz w wielu aspektach naszego życia. Stało się tak za sprawą bezprecedensowego wzrostu gospodarczego ostatnich dekad i dokonującej się na naszych oczach rewolucji technologicznej. W Polsce rosnące znaczenie Chin na świecie jest często przyjmowane z niedowierzaniem lub zaskoczeniem, radykalną krytyką albo bezkrytycznym entuzjazmem. Dla przedsiębiorców XXI wieku Azja nie jest już kwestią wyboru, lecz oznacza konieczność wejścia w kontakt z tamtejszym biznesem, co bez poznania i zrozumienia wschodniej kultury, norm i wartości, instytucji, stylu prowadzenia biznesu i wyzwań z nimi związanych jest skazane na fiasko. Można tę wiedzę zdobywać przez własne doświadczenia i uczenie się na błędach, co - jak wiadomo - bywa kosztowne, czasochłonne, a nawet bolesne. Żeby ułatwić ludziom biznesu realizację tego celu, przeprowadziłem wywiady z 20 ludźmi z różnych branż, którzy w ostatnich latach wypłynęli na chiński ocean i dali sobie radę. Moich rozmówców łączy świadomość wielkiego wyzwania, do którego potrzeba głowy (szerokich horyzontów, otwartości, dystansu), charakteru (determinacji i cierpliwości), a czasem także serca (wiary). Zderzyli się oni z rzeczywistością Państwa Środka i przeszli pozytywnie tę weryfikację, stając się mistrzami w swoich dziedzinach. Teraz chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami, odpowiadając na pytania: W jaki sposób rozmawiać z Chińczykami? Co wyróżnia chiński styl prowadzenia biznesu? Czym różni się chińska etykieta biznesowa od europejskiej? Na jakie wyzwania należy się przygotować, wchodząc na rynek chiński? Jakie są upodobania chińskich konsumentów? Czego spodziewają się w relacjach Polska-Chiny? Jaki wpływ wywrą Chiny na świat, Europę, Polskę, poszczególne branże i sektory? Książka Biznes w Chinach jest nie tylko kompendium praktycznej wiedzy o Państwie Środka i prowadzonym w nim biznesie, lecz także kroniką zmian ostatnich dekad i zapowiedzią przyszłości. Polecam ją każdemu, kto prowadzi biznes w Chinach, planuje nawiązać współpracę z Chińczykami albo styka się z nimi w swojej pracy. Książka zainteresuje również wszystkich ciekawych świata, przede wszystkim pozaeuropejskiego - otwierającego zupełnie nowe możliwości i stawiającego nowe wyzwania. Bo świat pozaeuropejski to przyszłość, a przyszłość to Azja.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Bogdan Góralczyk
Cywilizacja ubrana w szaty państwa
Jacek Bartosiak
Chińczycy realizują swoją strategię
na wszystkich frontach
Marcin Piątkowski
Amcrykańsko-chińska rywalizacja przyspieszy światowy rozwój technologiczny
Michał Bielewicz
Skuteczny jest ten, kto wszystkimi zmysłami stara się zrozumieć Chiny
Arkadiusz Tarnowski
Źródłem inspiracji jest koreańsko-japońskiipodel rozwoju
Krzysztof Domarecki
Biznes chiński zmienia się tak samo, jak państwo chińskie
Wiesław Żyznowski
Chińska wojna biznesowa polega na wprowadzaniu w błąd
Bartosz Komasa
Chińskie firmy będą wchodzić do Polski, polityka nie jest już tak ważna
Radosław Atlas
Chińczyków cechuje odwaga i szybkość w podejmowaniu decyzji
Łukasz Sosnowski
Guanxi to za mało. Ważne jest sformalizowanie relacji z chińskim partnerem
Tomasz Janik
Trzeba iść pokornie, po cichu do przodu, tak jak Chińczycy
Marek Orzechowski
Rynek chiński wymaga cierpliwości i długiej perspektywy czasowej
Filip Zieliński
Źródłem chińskich sukcesów technologicznych jest ogromna konkurencja
Marcin Wielondek
Polacy przy wódce rozmawiają o wszystkim i o niczym, a Chińczycy o biznesie
Grzegorz Zwoliński
Chińczycy konsekwentnie realizują kosmiczny plan
Paweł Falicki
Zadeklarowanie intencji jest ważniejsze niż podpisanie umowy
Bartosz Miszkiewicz
Koleje wysokich prędkości połączą Chiny z Europą
Marek Dzikowicz
Chińczycy dążą do monopolizacji rynku
Krzysztof Jakimiuk
Najważniejsi są ludzie
Bartosz Ziółek
Chińczycy będą niezauważalnym partnerem naszego codziennego życia
Kod wydawnictwa: 978-83-8231-144-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.