Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
BIZNES SPOŁECZNIE NIEODPOWIEDZIALNY
red.nauk.PIOTR PŁOSZAJSKI, red.nauk.GRAŻYNA ANISZEWSKA-BANAŚ
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 39.00 zł
35.10 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8030-336-2
174 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Niniejsza publikacja jest rezultatem kolejnego etapu badań nad społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR, corporate social responsibility), prowadzonych przez zespół Katedry Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.Wcześniejszy etap badań dotyczył problemu relacji między firmami a ich otoczeniem. Za najnowszą, radykalną innowację w tym otoczeniu zespół badawczy uznał "sieciowość". Funkcjonowanie społecznych i gospodarczych struktur opierających się na tym nowym rodzaju logiki wprowadza architekturę hiperarchiczną - czyli sieci multipołączeń między ludźmi, organizacjami i przedmiotami (produktami), zmieniające wszystkie hierarchie przez umożliwienie bezpośredniego dostępu każdego do każdego (peer-to-peer) i przez wynikającą stąd symetrię informacyjną, gdzie wszystkie te procesy działają w czasie realnym . Nadejście logiki sieciowej i możliwości, jakie stwarzają struktury hiperarchiczne, w których odległość nie ma znaczenia, bowiem "umarła", jak obrazowo przedstawił to T. Friedman , diametralnie zmienia wczorajszą sytuację. Logika sieci daje nawet pojedynczej osobie, umiejącej tę logikę wykorzystać, ogromną siłę, z którą nawet wielkie firmy muszą się liczyć.Zespół próbował też spojrzeć na społeczną odpowiedzialność biznesu jako istotny element rynkowych strategii przedsiębiorstwa. W tej roli CSR może być bowiem jedną z jego ważnych, choć trudnych do budowania, przewag konkurencyjnych. Kryzysy, turbulencje rynkowe, zmiany wartości i oczekiwań społecznych, wpływ globalizacji, zmiany modeli biznesowych stają się skomplikowaną, wymagającą nowej wiedzy i nowych instrumentów grą strategiczną. Sieciowość gospodarki, nowe technologie komunikacji oraz nowoczesne formy organizacji przedsiębiorstwa wymagają wielowątkowych analiz porównawczych - także w obszarze CSR.ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Piotr Płoszajski, Grażyna Aniszewska-BanaśWstępMaria Aluchna1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - ograniczenia i wyzwaniaJustyna Szumniak-Samolej2. Leanwashing - analiza polskich praktykRafał Mrówka3. Społeczna nieodpowiedzialność technologiiGrażyna Aniszewska-Banaś4. Dieselgate na tle innych afer w przemyśle samochodowymMikołaj Pindelski5. Zarządzanie strategiczne i operacyjne a CSR w branży paliwowejUrszula Ornarowicz6. Shell w Nigerii. Dylematy społecznej odpowiedzialnościŁukasz Opiński, Grażyna Aniszewska-Banaś7. Big Tobacco - działania CSR w branży z natury "nieodpowiedzialnej społecznie"Maria Roszkowska-Menkes8. Raportowanie zintegrowane. Sukces czy porażka społecznej odpowiedzialności biznesu?Zakończenie
Kod wydawnictwa: 978-83-8030-336-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.