Dodano produkt do koszyka

BEZPOŚREDNIE INWESTYCJE ZAGRANICZNE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW. IMPLIKACJE DLA TEORII I PRAKTYKI

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

BEZPOŚREDNIE INWESTYCJE ZAGRANICZNE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW. IMPLIKACJE DLA TEORII I PRAKTYKI

DOROTA CIESIELSKA, MACIEJ FRĄSZCZAK, PAULINA SPAŁEK, MARIUSZ-JAN RADŁO

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN:  978-83-8030-037-8

stron: 146

format: B5

oprawa: twarda

rok wydania: 2016

 

 

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw to książka dotycząca bardzo istotnego i aktualnego zagadnienia, jakim jest kapitałowa ekspansja zagraniczna polskich spółek. Tematyka ta jest szczególnie ważna na obecnym etapie rozwoju polskiej gospodarki, która osiągnęła średni poziom rozwoju i aspiruje do dogonienia krajów najwyżej rozwiniętych. Nie będzie to jednak możliwe bez rozwoju krajowych przedsiębiorstw, zdolnych do sprostania globalnej konkurencji, i podbijających rynki zagraniczne przez eksport czy bezpośrednie inwestycje zagraniczne.
Autorzy niniejszego opracowania zbadali strategie internacjonalizacji polskich firm, a w szczególności spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Przedstawione w publikacji wyniki badań zawierają zarówno wnioski z badań literaturowych przedstawiających specyfikę umiędzynarodowienia przedsiębiorstw z rynków wschodzących w kontekście polskich spółek, jak i wyniki badań empirycznych obejmujące między innymi model internacjonalizacji na przykładzie wybranych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych posiadających bezpośrednie inwestycje zagraniczne.
Prezentowana książka stanowi niezbędne kompendium wiedzy o umiędzynarodowieniu polskich przedsiębiorstw i jest skierowana zarówno do teoretyków, jak i praktyków gospodarczych.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako element rozwoju korporacji międzynarodowych z rynków wchodzących w świetle teorii
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Tradycyjne teorie bezpośrednich inwestycji zagranicznych
1.3. Ewolucyjne modele rozwoju BIZ i KMN
1.4. Teoretyczne implikacje badań nad BIZ i KMN z rynków wschodzących i ich krytycy
1.5. Podsumowanie i wnioski
1.6. Literatura i źródła

Rozdział 2.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw w świetle dotychczasowych badań
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Specyfika BIZ z krajów po okresie transformacji
2.3. Koncentracja geograficzna polskich BIZ
2.4. Motywy podejmowania projektów BIZ przez polskie firmy
2.5. Formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
2.6. Struktura branżowa BIZ
2.7. Zasoby i cechy polskich spółek realizujących BIZ
2.8. Wpływ umiędzynarodowienia na konkurencyjność i efektywność przedsiębiorstw
2.9. Podsumowanie i wnioski
2.10. Literatura i źródła

Rozdział 3. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw w świetle danych statystycznych
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Wielkość i dynamika polskich BIZ
3.3. Kierunki internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
3.4. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw w ujęciu branżowym
3.5. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw w porównaniu do innych krajów
3.6. Podsumowanie i wnioski
3.7. Literatura i źródła

Rozdział 4. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw notowanych na GPW
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Metodologia i opis badania
4.3. Charakterystyka BIZ realizowanych przez Polskie spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie posiadające BIZ w 2013
4.4. Poziom umiędzynarodowienia spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie posiadających BIZ w 2013 - wyniki badań
4.5. Formy BIZ, motywy i bariery ekspansji kapitałowej przedsiębiorstw - wyniki badań ankietowych
4.6. Motywy bezpośrednich inwestycji zagranicznych
4.7. Bariery dla rozwoju BIZ
4.8. Wpływ BIZ na pozycję konkurencyjną
4.9. Umiejętności pozyskane w wyniku BIZ
4.10. Podsumowanie i wnioski
4.11. Literatura i źródła

Rozdział 5. BIZ jako element umiędzynarodowienia wybranych spółek produkcyjnych notowanych na GPW
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Cel i metoda
5.3. Studia przypadków i omówienie wyników analiz
5.4. Podsumowanie i wnioski
5.5. Literatura i źródła

Zakończenie

Spis rysunków

Spis tabel

Noty o autorach 

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-037-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.