Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
BEZPOŚREDNIE INWESTYCJE ZAGRANICZNE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW. IMPLIKACJE DLA TEORII I PRAKTYKI
DOROTA CIESIELSKA, MACIEJ FRĄSZCZAK, PAULINA SPAŁEK, MARIUSZ-JAN RADŁO

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 35.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8030-037-8
stron: 146
format: B5
oprawa: twarda
rok wydania: 2016
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw to książka dotycząca bardzo istotnego i aktualnego zagadnienia, jakim jest kapitałowa ekspansja zagraniczna polskich spółek. Tematyka ta jest szczególnie ważna na obecnym etapie rozwoju polskiej gospodarki, która osiągnęła średni poziom rozwoju i aspiruje do dogonienia krajów najwyżej rozwiniętych. Nie będzie to jednak możliwe bez rozwoju krajowych przedsiębiorstw, zdolnych do sprostania globalnej konkurencji, i podbijających rynki zagraniczne przez eksport czy bezpośrednie inwestycje zagraniczne.
Autorzy niniejszego opracowania zbadali strategie internacjonalizacji polskich firm, a w szczególności spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Przedstawione w publikacji wyniki badań zawierają zarówno wnioski z badań literaturowych przedstawiających specyfikę umiędzynarodowienia przedsiębiorstw z rynków wschodzących w kontekście polskich spółek, jak i wyniki badań empirycznych obejmujące między innymi model internacjonalizacji na przykładzie wybranych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych posiadających bezpośrednie inwestycje zagraniczne.
Prezentowana książka stanowi niezbędne kompendium wiedzy o umiędzynarodowieniu polskich przedsiębiorstw i jest skierowana zarówno do teoretyków, jak i praktyków gospodarczych.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako element rozwoju korporacji międzynarodowych z rynków wchodzących w świetle teorii
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Tradycyjne teorie bezpośrednich inwestycji zagranicznych
1.3. Ewolucyjne modele rozwoju BIZ i KMN
1.4. Teoretyczne implikacje badań nad BIZ i KMN z rynków wschodzących i ich krytycy
1.5. Podsumowanie i wnioski
1.6. Literatura i źródła
Rozdział 2.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw w świetle dotychczasowych badań
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Specyfika BIZ z krajów po okresie transformacji
2.3. Koncentracja geograficzna polskich BIZ
2.4. Motywy podejmowania projektów BIZ przez polskie firmy
2.5. Formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
2.6. Struktura branżowa BIZ
2.7. Zasoby i cechy polskich spółek realizujących BIZ
2.8. Wpływ umiędzynarodowienia na konkurencyjność i efektywność przedsiębiorstw
2.9. Podsumowanie i wnioski
2.10. Literatura i źródła
Rozdział 3. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw w świetle danych statystycznych
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Wielkość i dynamika polskich BIZ
3.3. Kierunki internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
3.4. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw w ujęciu branżowym
3.5. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw w porównaniu do innych krajów
3.6. Podsumowanie i wnioski
3.7. Literatura i źródła
Rozdział 4. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw notowanych na GPW
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Metodologia i opis badania
4.3. Charakterystyka BIZ realizowanych przez Polskie spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie posiadające BIZ w 2013
4.4. Poziom umiędzynarodowienia spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie posiadających BIZ w 2013 - wyniki badań
4.5. Formy BIZ, motywy i bariery ekspansji kapitałowej przedsiębiorstw - wyniki badań ankietowych
4.6. Motywy bezpośrednich inwestycji zagranicznych
4.7. Bariery dla rozwoju BIZ
4.8. Wpływ BIZ na pozycję konkurencyjną
4.9. Umiejętności pozyskane w wyniku BIZ
4.10. Podsumowanie i wnioski
4.11. Literatura i źródła
Rozdział 5. BIZ jako element umiędzynarodowienia wybranych spółek produkcyjnych notowanych na GPW
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Cel i metoda
5.3. Studia przypadków i omówienie wyników analiz
5.4. Podsumowanie i wnioski
5.5. Literatura i źródła
Zakończenie
Spis rysunków
Spis tabel
Noty o autorach
Kod wydawnictwa: 978-83-8030-037-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.









