BENCHMARKING JAKO METODA DIAGNOZY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W KLASTRACH
JOANNA KUCZEWSKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI
Cena: 36.90 zł
33.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8206-018-8
oprawa: miękka Rok wydania: 2020 |
|
Celem badawczym jest przedstawienie znaczenia metody benchmarkingu w analizie konkurencyjności przedsiębiorstw, sformułowanie koncepcji wykorzystania tej metody w analizie konkurencyjności przedsiębiorstw oraz zaproponowanie modeli najlepszych praktyk w zakresie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w wybranych klastrach w Polsce tj. Pleszewski Klaster Kotlarski, Lubuski Szlak Wina i Miodu, Łeba - Błękitna Kraina, Podlaski Klaster Bielizny oraz Wschodni Klaster Budowlany.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
Rozdział 1.TEORIA KONKURENCYJNOŚCI
1.1. Ewolucja teorii konkurencyjności
1.2. Wybrane współczesne koncepcje konkurencyjności
1.3. Dekompozycja konkurencyjności-poziom makro, mezo i mikro
Rozdział 2. KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW -ASPEKTY TEORETYCZNE
2.1. Definicje konkurencyjności przedsiębiorstwa
2.2. Otoczenie zewnętrzne a kształtowanie przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa
2.2.1. Elementy otoczenia makroekonomicznego
2.2.2. Elementy otoczenia konkurencyjnego i otoczenia związanego
z lokalizacją
2.3. Metody poszukiwania przewag konkurencyjnych
2.3.1. Metody oceny potencjału otoczenia makroekonomicznego
2.3.2. Metody oceny potencjału otoczenia konkurencyjnego
2.3.3. Metody oceny zasobów wewnętrznych
2.3.4. Metody oceny pozycji konkurencyjnej
Rozdział 3. BENCHMARKING JAKO METODA DIAGNOZY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
3.1. Ewolucja, definicja i rodzaje benchmarkingu
3.1.1. Definicja benchmarkingu
3.1.2. Ewolucja metody benchmarkingu
3.1.3. Zakres i rodzaje benchmarkingu
3.2. Koncepcje procesu benchmarkingu
3.3. Benchmarking a diagnoza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
3.4. Ocena metody benchmarkingu
3.5. Przykłady wykorzystania benchmarkingu jako narzędzia diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw w wybranych krajach
3.6. Benchmarking jako narzędzie diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw w klastrach
Rozdział 4. KLASTRY JAKO FORMA WSPÓŁPRACY I OSIĄGANIA DODATKÓW KORZYŚCI KONKURENCYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW
4.1. Ewolucja koncepcji klastrów
4.2. Definicja i cechy charakterystyczne klastrów
4.3. Typy klastrów
4.4. Proces powstawania klastra
4.5. Efekty wewnętrzne współpracy klastrowej a konkurencyjność przedsiębiorstwa
Rozdział 5. WYKORZYSTANIE BENCHMARKINGU JAKO METODY DIAGNOZY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W KLASTRACH - KONCEPCJA NAJLEPSZYCH PRAKTYK
5.1. Identyfikacja czynników w istotny sposób wpływających
na konkurencyjność przedsiębiorstw w wybranych klas trach w Polsce. I
5.1.1. Cel badawczy i dobór próby
5.1.2. Charakterystyka próby badawczej
5.1.3. Metody badawcze i rezultaty badań
5.1.4. Koncepcja wykorzystania metody najlepszych praktyk w zakresie diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących
w wybranych klastrach w Polsce na podstawie badań ilościowych
5.2. Diagnoza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstw w wybranych klastrach w Polsce
5.2.1. Koncepcja wykorzystania metody najlepszych praktyk w zakresie diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w wybranych klastrach w Polsce na podstawie analizy ilościowych i badania otoczenia konkurencyjnego sektora
5.2.2. Propozycje mierników najlepszych praktyk w zakresie diagnoz konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w wybranych klastrach w Polsce
ZAKOŃCZENIE
Załącznik nr 1 - Ankieta badawcza
Załącznik nr 2 - Efekty krańcowe (tabela)
LITERATURA
SPIS RYSUNKÓW I WYKRESÓW
SPIS TABEL
Kod wydawnictwa: 978-83-8206-018-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.