Dodano produkt do koszyka

Promocja

BENCHMARKING JAKO METODA DIAGNOZY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W KLASTRACH

BENCHMARKING JAKO METODA DIAGNOZY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W KLASTRACH

JOANNA KUCZEWSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI

Cena: 36.90 zł 33.21 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8206-018-8
 
267 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
 

Celem badawczym jest przedstawienie znaczenia metody benchmarkingu w analizie konkurencyjności przedsiębiorstw, sformułowanie koncepcji wykorzystania tej metody w analizie konkurencyjności przedsiębiorstw oraz zaproponowanie modeli najlepszych praktyk w zakresie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w wybranych klastrach w Polsce tj. Pleszewski Klaster Kotlarski, Lubuski Szlak Wina i Miodu, Łeba - Błękitna Kraina, Podlaski Klaster Bielizny oraz Wschodni Klaster Budowlany.

SPIS TREŚCI

WSTĘP

Rozdział 1.TEORIA KONKURENCYJNOŚCI
1.1. Ewolucja teorii konkurencyjności
1.2. Wybrane współczesne koncepcje konkurencyjności
1.3. Dekompozycja konkurencyjności-poziom makro, mezo i mikro

Rozdział 2. KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW -ASPEKTY TEORETYCZNE
2.1. Definicje konkurencyjności przedsiębiorstwa
2.2. Otoczenie zewnętrzne a kształtowanie przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa
2.2.1. Elementy otoczenia makroekonomicznego
2.2.2. Elementy otoczenia konkurencyjnego i otoczenia związanego
z lokalizacją
2.3. Metody poszukiwania przewag konkurencyjnych
2.3.1. Metody oceny potencjału otoczenia makroekonomicznego
2.3.2. Metody oceny potencjału otoczenia konkurencyjnego
2.3.3. Metody oceny zasobów wewnętrznych
2.3.4. Metody oceny pozycji konkurencyjnej

Rozdział 3. BENCHMARKING JAKO METODA DIAGNOZY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
3.1. Ewolucja, definicja i rodzaje benchmarkingu
3.1.1. Definicja benchmarkingu
3.1.2. Ewolucja metody benchmarkingu
3.1.3. Zakres i rodzaje benchmarkingu
3.2. Koncepcje procesu benchmarkingu
3.3. Benchmarking a diagnoza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
3.4. Ocena metody benchmarkingu
3.5. Przykłady wykorzystania benchmarkingu jako narzędzia diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw w wybranych krajach
3.6. Benchmarking jako narzędzie diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw w klastrach

Rozdział 4. KLASTRY JAKO FORMA WSPÓŁPRACY I OSIĄGANIA DODATKÓW KORZYŚCI KONKURENCYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW
4.1. Ewolucja koncepcji klastrów
4.2. Definicja i cechy charakterystyczne klastrów
4.3. Typy klastrów
4.4. Proces powstawania klastra
4.5. Efekty wewnętrzne współpracy klastrowej a konkurencyjność przedsiębiorstwa

Rozdział 5. WYKORZYSTANIE BENCHMARKINGU JAKO METODY DIAGNOZY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W KLASTRACH - KONCEPCJA NAJLEPSZYCH PRAKTYK
5.1. Identyfikacja czynników w istotny sposób wpływających
na konkurencyjność przedsiębiorstw w wybranych klas trach w Polsce. I
5.1.1. Cel badawczy i dobór próby
5.1.2. Charakterystyka próby badawczej
5.1.3. Metody badawcze i rezultaty badań
5.1.4. Koncepcja wykorzystania metody najlepszych praktyk w zakresie diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących
w wybranych klastrach w Polsce na podstawie badań ilościowych
5.2. Diagnoza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstw w wybranych klastrach w Polsce
5.2.1. Koncepcja wykorzystania metody najlepszych praktyk w zakresie diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w wybranych klastrach w Polsce na podstawie analizy ilościowych i badania otoczenia konkurencyjnego sektora
5.2.2. Propozycje mierników najlepszych praktyk w zakresie diagnoz konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w wybranych klastrach w Polsce

ZAKOŃCZENIE
Załącznik nr 1 - Ankieta badawcza
Załącznik nr 2 - Efekty krańcowe (tabela)
LITERATURA
SPIS RYSUNKÓW I WYKRESÓW
SPIS TABEL

Kod wydawnictwa: 978-83-8206-018-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl