BEHAWIORALIZM W TEORII I PRAKTYCE ZARZĄDZANIA SPOŁECZNY WYMIAR ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
red.nauk.PAWEŁ KOBIS, red.nauk.ROBERT KUCĘBA, red.nauk.WALDEMAR JĘDRZEJCZYK
Wydawnictwo: POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-65179-59-3
186 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016
W wyniku stale zwiększającej się złożoności i zmienności świata zarządzanie staje się bardziej skomplikowane. Coraz więcej problemów w zakresie zarządzania ma charakter interdyscyplinarny. Radzenie sobie z takimi problemami wymaga wiedzy z więcej niż jednej dyscypliny naukowej. W następstwie nieustannie ewoluują również nauki o zarządzaniu. Powstają nowe teorie wyjaśniające i pozwalające lepiej zrozumieć określoną rzeczywistość.Obecnie najszybciej rozwijają się koncepcje zarządzania połączone z nurtem behawioralnym, w których uwidaczniają się różne wpływy psychologiczne i socjologiczne. Czynniki, które w największym stopniu determinują zachowania pracowników w organizacjach, w większości mają charakter pozaekonomiczny. W ramach tego nurtu można wyróżnić m.in. ekonomię psychologiczną, makroekonomię behawioralną, ekonomię ewolucyjną, neuroekonomię, finanse behawioralne oraz ekonomię eksperymentalną.Niniejsza monografia, w której główna uwaga została skoncentrowana na społecznym wymiarze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, bardzo dobrze wpisuje się w problematykę behawioralizmu w zarządzaniu. Składa się z piętnastu rozdziałów, które zostały podzielone na trzy zasadnicze części tematyczne.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie Część ISieci relacji społecznych w organizacjachFelicjan BylokKulturowe uwarunkowania zachowań pracowników w przedsiębiorstwach Sebastian SkolikZachowania i kształtowanie się struktur organizacyjnych w perspektywie koewolucji biologiczno-kulturowej Katarzyna KukowskaSieci relacji społecznych w organizacjach w perspektywie psychologii ewolucyjnej Grzegorz ChmielarzMedia społecznościowe w tworzeniu wartości organizacji Część IIRozwój i doskonalenie potencjału pracowniczegoArtur Wrzalik, Rafał Niedbał, Adam SokołowskiHierarchiczny model decyzyjny w procesie wyboru systemu rekrutacji i selekcji personelu Anna MichalikRozmowa kwalifikacyjna w procesie rekrutacji Ola Zygoń, Robert UlewiczWykorzystanie matrycy kompetencji w przedsiębiorstwie w branży budowlanej Katarzyna KaczanWykorzystanie potencjału własnego pracowników jako narzędzie konkurencji organizacji Agnieszka SynowiecSpołeczna odpowiedzialność biznesu - CSRCzęść IIITransfer i dyfuzja wiedzy w organizacjachSandra Matysik, Waldemar JędrzejczykModele zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie Robert Kucęba, Edyta Kulej-Dudek, Wojciech TurekRola współczesnego menedżera sportu w wymiarach zarządzania wiedzą Sylwia RaźniakKomunikacja interpersonalna w zarządzaniu organizacjamiMichał Mazur, Waldemar JędrzejczykSytuacja pracowników instytucji artystycznych po wprowadzeniu zmian emerytalnych Roman OlejnikZastosowanie dyskretnej metryki topologicznej w analizie zarządzania kadrami w postaci cech respondentów Kamila Francik, Mariusz PudłoSposoby identyfikacji ryzyka w przedsiębiorstwie
Kod wydawnictwa: 978-83-65179-59-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.