BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA W PRZEDSIĘBIORSTWIE
JACEK GRZYWACZ
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 40.00 zł
36.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8030-059-0
182 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016
W książce w sposób kompleksowy omówiono zasady funkcjonowania bankowych usług elektronicznych i możliwości wykorzystania ich w działalności bieżącej przedsiębiorstwa.Zwrócono tu uwagę na istotę bankowości elektronicznej i formy świadczenia usług. Wskazano również na rolę systemów cash-management w zarządzaniu środkami pieniężnymi.Istotną część książki stanowią zagadnienia poświęcone bezpieczeństwu informatycznemu, w tym rodzaje zagrożeń oraz możliwości skutecznego zabezpieczenia się przed włamaniem do systemów. Dokonano oceny bezpieczeństwa systemów informatycznych wykorzystywanych przez banki w Polsce.Treść książki nawiązuje ściśle do aktualnej sytuacji na rynku usług bankowych w Polsce. Wykorzystano tu wyniki wielu badań z zakresu stosowania bankowości elektronicznej, jej oceny oraz barier rozwojowych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I. Bankowość elektroniczna w usługach finansowych1.1. Idea bankowości elektronicznej1.1.1. Różnorodność definicyjna1.1.2. Standardy budowy dokumentów elektronicznych (EDI)1.2. Przyczyny wprowadzenia elektronicznych usług bankowych1.2.1. Ewolucja bankowości elektronicznej1.2.2. Przyczyny wprowadzenia i stosowania bankowości elektronicznej1.3. Formy świadczenia usług za pośrednictwem bankowości elektronicznej1.3.1. Systemy bankowości elektronicznej1.3.2. Sposoby dostępu do usług bankowych1.3.2.1. Home-banking i office-banking1.3.2.2. Wykorzystanie telefonu w bankowości elektronicznej1.3.2.3. Bankowość internetowa1.3.2.4. Bankowość samoobsługowa (terminalowa- self-banking)1.4. PodsumowanieRozdział II. Zarządzanie środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie2.1. Potrzeba zarządzania finansami w przedsiębiorstwie2.2. Płynność finansowa w przedsiębiorstwie2.2.1. Istota płynności2.2.2. Znaczenie płynności w przedsiębiorstwie2.2.3. Skuteczna analiza płynności finansowej a baza informacyjna2.2.4. Historyczne uwarunkowania płynności finansowej przedsiębiorstw w Polsce2.3. Zarządzanie zasobami pieniężnymi w przedsiębiorstwie2.3.1. Potrzeba racjonalizacji poziomu środków pieniężnych w przedsiębiorstwie2.3.2. Podstawowe narzędzia zarządzania środkami pieniężnymi2.4. PodsumowanieRozdział III. Rola systemu office-banking w obsłudze finansowej przedsiębiorstwa3.1. Idea systemów office-banking3.2. Szczególne cechy systemów bankowości modemowej3.3. Możliwości systemów office-banking3.4. Cash management w zarządzaniu środkami pieniężnymi3.5. Cash-pooling3.5.1. Istota i korzyści cash-poolingu3.5.2. Rodzaje cash-pollingu3.5.3. Problemy podatkowe3.6. Inne usługi świadczone w ramach cash management3.6.1. Polecenie zapłaty w obrocie gospodarczym3.6.2. Krótkoterminowe lokaty bankowe przedsiębiorstwa3.6.3. Inne wybrane usługi funkcjonujące w systemie cash management3.6.3.1. Bieżąca obsługa operacji3.6.3.2. Automatyczne rozpoznanie należności3.6.3.3. Płatność z przyszłą datą realizacji3.6.3.4. Międzynarodowe zarządzanie płynnością3.6.3.5. Obsługa płatności masowych3.7. MultiCash w obsłudze przedsiębiorstw3.8. Internetowe odpowiedniki systemów office-banking3.8.1. Usługi bankowości internetowej3.8.2. Etapy rozwoju a funkcjonalność bankowości internetowej3.9. PodsumowanieRozdział IV. Bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej4.1. Znaczenie bezpieczeństwa elektronicznych usług bankowych4.2. Zagrożenia systemów informatycznych4.2.1. Istota i rodzaje zagrożeń4.2.1.1. Przyczyny występowania zagrożeń informatycznych4.2.1.2. Rodzaje i źródła zagrożeń4.2.2. Zagrożenia ze strony ludzi4.3. Regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa informatycznego4.4. Możliwości zabezpieczania systemów informatycznych4.4.1. Istota systemów zabezpieczeń4.4.2. Znaczenie metod kryptograficznych4.4.3. Środki kontroli dostępu - uwierzytelnianie4.4.4. Podpis elektroniczny (cyfrowy)4.4.5. Fizyczne i techniczne zabezpieczenia systemów informatycznych4.4.6. Środki programowe4.5. Ocena bezpieczeństwa informatycznego w bankach4.6. PodsumowanieZakończenie - próba rekomendacjiBibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-8030-059-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.