Dodano produkt do koszyka

Promocja

BAJKA JAKO NARZĘDZIE W EDUKACJI EKONOMICZNEJ W UJĘCIU INTERDYSCYPLINARNYM wyd.2

BAJKA JAKO NARZĘDZIE W EDUKACJI EKONOMICZNEJ W UJĘCIU INTERDYSCYPLINARNYM wyd.2

red.KATARZYNA WIŚNIEWSKA-BORYSIAK

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 58.00 zł 45.82 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8102-504-1
186 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
 

Publikacja w sposób oryginalny i wartościowy przedstawia bajkę w ujęciu interdyscyplinarnym, ze szczególnym uwzględnieniem jej roli w edukacji ekonomicznej dzieci i młodzieży. Z tego względu może stanowić swoistą strategię rozwoju powszechnej edukacji ekonomicznej społeczeństwa.

W książce zaprezentowano bajkę:
- w przestrzeni publicznej, w tym m.in. w kulturze, nauce i gospodarce; w kulturze i sztuce bajka jako niematerialne dziedzictwo kulturowe jest chroniona prawem i stanowi swoisty środek komunikacji społecznej; w nauce - jest inspiracją do prowadzenia interdyscyplinarnych badań pokazujących walory jej zastosowania w procesie rozwoju, wychowania i nauczania / uczenia się każdego z pokoleń; dla przemysłu natomiast - jest przede wszystkim źródłem dochodu;
- jako źródło podstawowej wiedzy i mądrości ekonomicznej; choć wiedza sama w sobie nie jest mądrością, to jednak jedna nie istnieje bez drugiej; koniunkcja obu tych wartości zawartych w bajce - w kontekście ekonomicznym - warunkuje osiągnięcie przez ludzi dobrobytu zapewniającego swoiste bezpieczeństwo i spokój finansowy;
- jako narzędzie skutecznego przyswajania wiedzy ekonomicznej i kształtowania kluczowych kompetencji człowieka - związanych przede wszystkim z przedsiębiorczością, zaradnością i kreatywnością.

Potencjalnymi adresatami książki są nie tylko nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz przedmiotów ekonomicznych, ale przede wszystkim studenci kierunków pedagogicznych i rodzice. Publikacja powinna również trafić do rąk decydentów odpowiadających za politykę oświatową państwa.

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Bajka w przestrzeni publicznej
Maria Baranowska, Leszek Paweł Baranowski
1.1. Bajka a przestrzeń publiczna
1.2. Bajka w kulturze i sztuce
1.3. Bajka w nauce
1.4. Bajka w przemyśle
1.5. Bajki w innych obszarach przestrzeni publicznej
Abstrakt
Bibliografia

2. Podziemne skarby i monety o magicznych mocach pomnażania bogactwa. Czy baśnie i bajki mogą być dla dziecka dobrym źródłem podstawowej wiedzy i mądrości ekonomicznej?
Piotr Chrzczonowicz
2.1. Bajki i baśnie - charakterystyka gatunków kulturowych i ich rola jako źródeł pedagogicznych i poznawczych w procesie emocjonalnego oraz intelektualnego kształtowania człowieka
2.2. Kiedy baśnie i bajki stają się źródłem wiedzy i mądrości służącym formowaniu u dziecka właściwych wzorców postaw i zachowań w sferze ekonomicznej?
Abstrakt
Bibliografia

3. Złoto i skarby w bajce i mitologii
Jerzy Kawa
3.1. Starożytna Grecja
3.2. Pismo Święte
3.3. Bajki nowożytne
3.4. Przedsiębiorczość i rodzaje bogactwa w baśniach i bajkach
Abstrakt
Bibliografia

4. Elementy ekonomii w bajkach - wybrane problemy
Jolanta Maria Ciak
4.1. Szara strefa w bajkach - Rumcajs, Janosik, Ali Baba
4.2. Krzywa Laffera - bajka a podatki - Bajka o kurze znoszącej złote jajka
4.3. Oaza podatkowa a bajka o Kopciuszku
Abstrakt
Bibliografia

5. Znaczenie bajek ekonomicznych w życiu dziecka
Katarzyna Wiśniewska-Borysiak
5.1. Rozwój poznawczy a zdolność przyswajania ze zrozumieniem wiedzy ekonomicznej
5.2. Kształtowanie i rozwijanie wiedzy ekonomicznej u dzieci za pomocą bajek
Abstrakt
Bibliografia

6. Wiedza studentów studiów pedagogicznych na temat wykorzystania bajki do kształtowania postaw proekonomicznych u dzieci w młodszym wieku szkolnym
Jolanta Flanz
6.1. Kompetencje proekonomicze dziecka w dokumentach oświatowych
6.2. Kształtowanie postaw dziecka (w tym proekonomicznych) w literaturze
6.3. Wiedza studentów dotycząca zastosowania bajki do kształtowania postaw proekonomicznych u dzieci w niższych klasach szkoły podstawowej
Abstrakt
Bibliografia

7. Edukacja finansowa w przedszkolu
Karolina Tunowska-Lauda, Magdalena Wąsewicz
7.1. Zabawy matematyczne a edukacja finansowa
7.2. Programy edukacyjne z zakresu finansów dla najmłodszych
7.3. Ekonomia i finanse w literaturze dla dzieci
Abstrakt
Bibliografia

8. Ekonomia, przedsiębiorczość w edukacji wczesnoszkolnej w teorii i praktyce
Dagna Czerwonka
8.1. Kompetencje kluczowe uczenia się przez całe życie
8.2. Ekonomia i przedsiębiorczość w praktyce edukacyjnej
Abstrakt
Bibliografia

9. O ekonomii na lekcjach języka polskiego słów kilka
Dominika Warska
9.1. Metoda projektu w literaturze przedmiotu
9.2. Metoda projektu w praktyce edukacji polonistycznej
9.3. Wybrane projekty
9.4. Informacja zwrotna od uczniów
Abstrakt
Bibliografia

10. Storytelling jako forma edukacji ekonomicznej
Magdalena Nowak-Paralusz
10.1. Storytelling - szkic teoretyczny
10.2. Storytelling jako narzędzie wspierające edukację ekonomiczną
Abstrakt
Bibliografia

11. Rozmowy na wyższym szczeblu, czyli jak rozmawiać z dzieckiem o pieniądzach poprzez bajki
Izabela Borejko
11.1. Znaczenie bajek w rozmowie z dzieckiem
11.2. Kiedy zacząć rozmowę z dzieckiem o pieniądzach?
Abstrakt
Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-504-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl