BADANIA NOWYCH PRODUKTÓW W CYKLU INNOWACYJNYM. ZASTOSOWANIA BADAŃ MARKETINGOWYCH
STANISŁAW KACZMARCZYK
Wydawnictwo: UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNO-PRZYRODNICZY W BYDGOSZCZY
Cena: 34.90 zł
31.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-65603-79-1
214 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Książka powstała w celu uporządkowania i opisu znanych już i sprawdzonych na świecie metod i narzędzi badawczych, służących zaspokojeniu potrzeb informacyjnych decydentów zajmujących się planowaniem, tworzeniem i wprowadzaniem na rynek nowych produktów. Jak już wspomniano, jest to główny zakres odpowiedzialności i działań kierowników produktów oraz współpracujących z nimi specjalistów od badań marketingowych. Kierownictwo też odpowiada za zdolność wykorzystania dostarczanych danych (głównie w postaci raportów), a przywołani specjaliści - za jakość tych danych. Realizację postawionego celu ułatwiło wykorzystanie odpowiedniej metodyki, w ramach której najbardziej przydatne były metody klasyfikacji, metody systemowo-syntetyczne oraz wybrane metody logicznego rozumowania, w tym zwłaszcza dedukcja.SPIS TREŚCIWstęp CZĘŚĆ IPRZEDMIOT I PROCES BADAŃ INNOWACYJNYCH Rozdział 1. Przedmiot badań Rozdział 2. Proces badań 2.1. Modele tradycyjne 2.2. Modele współczesne 2.3. Badania marketingowe a cykl innowacyjny Rozdział 3. Wartość dla nabywcy CZĘŚĆ IIBADANIA NOWEGO PRODUKTU W FAZIEPLANISTYCZNO-KONCEPCYJNEJ Rozdział 4. Planowanie nowego produktu 4.1. Podstawowe pojęcia 4.2. Analiza sytuacji przedsiębiorstwa 4.3. Ustalenie celów nowej produkcji 4.4. Określenie środków realizacji celów Rozdział 5. Gromadzenie pomysłów 5.1. Charakterystyka źródeł 5.1.1. Źródła wewnętrzne 5.1.2. Źródła zewnętrzne 5.2. Metody zbierania 5.2.1. Zbieranie pomysłów ze źródeł wtórnych 5.2.2. Zbieranie pomysłów ze źródeł pierwotnych 5.3. Metody tworzenia 5.3.1. Organizacja badań i klasyfikacja metod 5.3.2. Metody bezpośrednie 5.3.3. Metody pośrednie 5.3.4. Metody eksperymentu Rozdział 6. Wstępna eliminacja pomysłów 6.1. Przygotowanie badań 6.1.1. Kryteria selekcji 6.1.2. Procedura selekcji 6.2. Metody oceny i selekcji pomysłów 6.2.1. Metody selekcji wstępnej 6.2.2. Metody selekcji zasadniczej 6.2.3. Metody podsumowujące Rozdział 7. Metody badań koncepcji nowego produktu 7.1. Badania wstępne 7.2. Opracowanie koncepcji i budowa instrumentu 7.2.1. Opracowanie koncepcji 7.2.2. Budowa instrumentu 7.3. Zbieranie danych 7.3.1. Metody ilościowe 7.3.2. Metody jakościowe 7.3.3. Metody eksperymentu 7.4. Analiza i interpretacja danych CZĘŚĆ IIIBADANIA NOWEGO PRODUKTU W FAZIEANALITYCZNO-PROJEKTOWEJ Rozdział 8. Analizy ekonomiczno-finansowe 8.1. Cele i zakres analiz 8.2. Prognozowanie sprzedaży 8.3. Analiza kosztów i zysków 8.3.1. Metody tradycyjne 8.3.2. Analiza ABC 8.3.3. Analiza CVP 8.3.4. Metoda mapy zwrotu 8.3.5. Metody pozostałe Rozdział 9. Badania wyposażenia nowego produktu 9.1. Badania cen 9.1.1. Przygotowanie badań 9.1.2. Badania wstępne 9.1.3. Badania podstawowe 9.1.4. Badania końcowe 9.2. Badania opakowań 9.2.1. Badania wstępne 9.2.2. Badania w fazie planistyczno-koncepcyjnej 9.2.3. Badania w fazie analityczno-projektowej 9.2.4. Badania w fazie materializacji 9.3. Badania marek towarowych 9.3.1. Przedmiot badań 9.3.2. Przygotowanie badań 9.3.3. Przyczyny ignorancji badań Rozdział 10. Projekt nowego produktu i jego ocena 10.1. Definicja projektu 10.2. Metody oceny poszczególnych projektów 10.3. Wielowymiarowa ocena projektów CZĘŚĆ IVBADANIA NOWEGO PRODUKTU W FAZIEMATERIALIZACJIRozdział 11. Metody badania prototypów 11.1. Przedmiot i zakres badań 11.2. Badania laboratoryjno-techniczne 11.2.1. Cele formalne badań 11.2.2. Metody i narzędzia badawcze 11.2.3. Wykorzystanie metod organoleptycznych 11.3. Zewnętrzne badania akceptacyjne 11.3.1. Przygotowanie badań 11.3.2. Metody zbierania danych 11.3.3. Analiza danych 11.4. Badania uzupełniające Rozdział 12. Rynkowe badania produktu i marketingu próbnego 12.1. Cele i przedmiot badań 12.2. Badania na rynku dóbr konsumpcyjnych 12.2.1. Przygotowanie badań 12.2.2. Zbieranie danych 12.2.3. Analiza danych 12.3. Badania na rynku dóbr inwestycyjnych Rozdział 13. Badania komercjalizacyjne 13.1. Planowanie działań komercjalizacyjnych 13.2. Czas i miejsce wejścia 13.3. Procesy dyfuzji ZAKOŃCZENIE BIBLIOGRAFIA INDEKS RZECZOWY
Kod wydawnictwa: 978-83-65603-79-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.