Dodano produkt do koszyka

Promocja

AUTYZM DZIECIĘCY ZAGADNIENIA DIAGNOZY I TERAPII

AUTYZM DZIECIĘCY ZAGADNIENIA DIAGNOZY I TERAPII

LUCYNA BOBKOWICZ-LEWARTOWSKA

Wydawnictwo: IMPULS

Cena: 29.90 zł 26.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8095-237-9

155 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.

SPIS TREŚCI

Wstęp1. Wprowadzenie2. Epidemiologia autyzmu2.1. Częstość występowania zaburzeń autystycznych2.2. Status socjoekonomiczny rodziców dzieci autystycznych2.3. Badania longitudinalne nad autyzmem3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu3.1. Koncepcje psychoanalityczne3.1.1. Autyzm jako zaburzenie procesu separacji-indywidualizacji3.1.2. Współczesne teorie autyzmu w nurcie psychoanalitycznym3.1.3. Ewolucja poglądów na temat roli rodziców w genezie autyzmu wczesnodziecięcego3.2. Autyzm w koncepcjach etologicznych3.2.1. Biologiczne mechanizmy tworzenia się przywiązania. Teoria Bowlby‘-ego3.2.2. Koncepcja N. Tinbergena3.2.3. Teoria przywiązania a poznawcze modele rozwoju3.3. Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych3.3.1. Poszukiwanie deficytu biologicznego w autyzmie a zasada ekwifinalności i multifinalności w neurorozwoju3.3.2. Zaburzenia neurologiczne, neurochemiczne, neuroanatomiczne i genetyczne obserwowane w autyzmie3.3.3. Autyzm jako zaburzenie procesów integracji sensorycznej4. Charakterystyka osób z autyzmem4.1. Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych4.2. Komunikacja osób autystycznych4.2.1. Charakterystyczne cechy mowy dzieci autystycznych4.2.2. Komunikacja niewerbalna w autyzmie4.3. Rozwój poznawczy4.3.1. Specyficzny deficyt poznawczy w autyzmie - koncepcja S. Barona-Cohena4.3.2. Ogólny poziom rozwoju psychoruchowego. Stabilność funkcjonowania poznawczego w autyzmie4.3.3. Stopień autyzmu a poziom rozwoju psychoruchowego4.3.4. Stopień autyzmu a profil rozwoju psychoruchowego4.3.5. Stopień autyzmu a poziom i profil rozwoju psychoruchowego w przebiegu procesu terapeutycznego. Badania własne5. Wybrane formy terapii osób autystycznych5.1. Niedyrektywne formy terapii5.2. Terapia "Holding"5.3. Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmie wczesnodziecięcym5.3.1. Ogólne zasady terapii sensorycznej5.3.2. Techniki stosowane w terapii zaburzeń sensorycznych5.3.3. Autoterapia dziecka autystycznego5.4. Zmodyfikowana forma metody dobrego startu5.5. Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne5.6. Terapia behawioralna5.6.1. Założenia teoretyczne5.6.2. Ocena behawioralna5.6.3. Cele i techniki terapii behawioralnej5.7. Model TEACCH jako program kompleksowej pomocy osobom autystycznym5.7.1. Koncepcje i zasady terapeutyczne leżące u podstaw TEACCH5.7.2. Formy świadczonych usług w ramach modelu TEACCHANEKSA. Diagnoza w autyzmie dziecięcymA.1. Model postępowania diagnostycznegoA.2. Wybrane metody diagnostyczneA.2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10A.2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IVA.2.3. Diagnostyczna Lista Kontrolna (E-2) B. RimlandaA.4. Kwestionariusz Autyzmu w Okresie Poniemowlęcym (CHAT), S. Barona-Cohena, J. Allen, C. GillbergaA.2.5. CARS - Childhood Autism Rating Scale (Skala Oceny Autyzmu Dziecięcego) E. Schoplera, R. Reichlera, B. RennerA.2.6. PEP-R - Psychoeducational Profile Revised (Profil Psychoedukacyjny) E. Schoplera, R. Reichlera, A. BashfordA.2.7. Southern California Sensory Integration Tests J. AyresA.2.8. Obserwacja kliniczna ukierunkowana na diagnozowanie zaburzeń sensorycznychBibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8095-237-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl