ANALIZA WPŁYWU OGUMIENIA NOWYCH KONSTRUKCJI NA BEZPIECZEŃSTWO SAMOCHODU W RUCHU KRZYWOLINIOWYM
WITOLD LUTY
Wydawnictwo: WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNA
Cena: 27.20 zł
24.48 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-61486-21-3
format: A4 oprawa: miękka Rok wydania: 2009 |
|
Niniejsza publikacja jest efektem realizacji projektu badawczego pt.: "Analiza wpływu ogumienia nowych konstrukcji na bezpieczeństwo samochodu w ruchu krzywoliniowym". Projekt został zrealizowany w Wojskowej Akademii Technicznej, a w części badań symulacyjnych pojazdu przy współudziale zespołu naukowego Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej.Projekt obejmował badania eksperymentalne ogumienia, modelowanie współpracy ogumienia z podłożem oraz ocenę jego wpływu na zachowanie się pojazdu w ruchu krzywoliniowym. Zgodnie z założeniem szeroko zakrojone badania eksperymentalne pozwoliły określić właściwości współczesnych typów ogumienia samochodu ciężarowego średniej ładowności, a także upublicznienie danych do modelowania współpracy ogumienia nowych konstrukcji z podłożem w ruchu krzywoliniowym pojazdu. Badania symulacyjne wykazały wyraźny wpływ zmian właściwości ogumienia kół jezdnych na zachowanie się samochodu w ekstremalnych warunkach ruchu krzywoliniowego. Tym samym wykazano, że zamiana typu ogumienia kół jezdnych samochodu może spowodować odczuwalną zmianę poziomu bezpieczeństwa czynnego i komfortu jazdy.
SPIS TREŚCI
Wstęp1. Analiza właściwości nowych konstrukcji ogumienia kół jezdnych samochodu ciężarowego średniej ładowności2. Analiza nabiegania ogumienia nowych konstrukcji podczas toczenia ze znoszeniem bocznym w quasi-statycznych warunkach ruchu3. Analiza parametrów geometrycznych śladu styku z nawierzchnią drogiopon samochodu ciężarowego średniej ładowności4. Analiza wpływu ogumienia na zachowanie samochodu w warunkach testów drogowych typu otwartego5. Analiza wpływu ogumienia na zachowanie samochodu ciężarowego w warunkach testu podwójnej zmiany pasa ruchu
Kod wydawnictwa: 978-83-61486-21-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.