Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
ANALIZA STRATEGICZNA PRZEDSIĘBIORSTWA
GRAŻYNA GIERSZEWSKA, MARIA ROMANOWSKA

Wydawnictwo: PWE
Cena: 59.90 zł
50.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-208-2259-5
stron: 240
format: B5
oprawa: miękka
rok wydania: 2017
W książce zostały przedstawione metody analizy strategicznej – najbardziej znane i najczęściej stosowane w praktyce zarządzania przedsiębiorstwami. Wykorzystanie tych metod pozwala ocenić rynkowe szanse przedsiębiorstwa oraz uniknąć często popełnianych błędów. Dzięki temu można zarówno ograniczyć ryzyko nietrafionych decyzji, jak i odnieść sukces na coraz silniej konkurencyjnych rynkach. Omówione metody służą do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, umożliwiająca zbadanie wnętrza przedsiębiorstwa i jego otoczenia konkurencyjnego. Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania prezentowanych metod w praktyce oraz zestawy ćwiczeń uczące samodzielnego ich stosowania.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów i szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie, a także obecnych i przyszłych menedżerów.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
1. Analiza strategiczna — zakres i wykorzystanie
1.1. Pojęcie, geneza i rozwój analizy strategicznej
1.2. Użytkownicy analizy strategicznej
1.3. Metodyka planowania strategicznego
1.4. Zakres analizy strategicznej
2. Analiza makrootoczenia
2.1. Makrootoczenie i jego składniki
2.2. Metody analizy makrootoczenia
2.3. Metody scenariuszowe
3. Analiza otoczenia konkurencyjnego
3.1. Zakres i cele analizy otoczenia konkurencyjnego
3.2. Analiza „pięciu sił” M.E. Portera
3.3. Analiza grup strategicznych w sektorze
3.4. Punktowa ocena atrakcyjności sektora
3.5. Krzywa doświadczeń
3.6. Analiza potencjału globalizacyjnego sektora
4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
4.1. Sposoby badania potencjału strategicznego
4.2. Bilans strategiczny przedsiębiorstwa
4.3. Analiza kluczowych czynników sukcesu
4.4. Analiza łańcucha wartości
4.5. Benchmarking
4.6. Cykl życia produktu i technologii
4.7. Metody portfelowe
4.8. Analiza zasobów przedsiębiorstwa
5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
5.1. Portfelowe metody oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
5.2. Analiza SPACE
5.3. Analiza SWOT
Załączniki
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-208-2259-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.









