Dodano produkt do koszyka

Promocja

ANALIZA FINANSOWA JAKO NARZĘDZIE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM

ANALIZA FINANSOWA JAKO NARZĘDZIE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM

ELŻBIETA JANTOŃ-DROZDOWSKA, ALICJA MIKOŁAJEWICZ-WOŹNIAK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA

Cena: 42.90 zł 38.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-232-3234-6

208 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

Celem opracowania jest przedstawienie istoty analizy finansowej oraz jej znaczenia dla podejmowania decyzji zarządczych w przedsiębiorstwie. W związku z takim celem pracy w części wstępnej zaprezentowane zostały cele przedsiębiorstwa i jego formy organizacyjne występujące w Polsce, istota zarządzania finansami oraz uwarunkowania tego procesu (wewnętrzne i zewnętrzne). Szczególna uwaga poświęcona została bardzo istotnym współcześnie elementom otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa, mianowicie rynkowi finansowemu oraz globalnemu otoczeniu finansowemu.Dla podejmowania właściwych decyzji zarządczych niezbędna jest świadomość zmienności wartości pieniądza w czasie oraz wszechobecnego ryzyka. Metody pozwalające na uwzględnianie w decyzjach gospodarczych obydwu wymienionych czynników przedstawiono w kolejnej części pracy, aby następnie przejść do analizy źródeł finansowania przedsiębiorstwa podziale na źródła wewnętrzne i zewnętrzne oraz własne i obce.W kolejnych rozdziałach zaprezentowano istotę i metody analizy finansowej, analizę wstępną sprawozdania finansowego oraz analizę wskaźnikową kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Rozszerzeniem klasycznej analizy wskaźnikowej jest omówiona w ostatnim podrozdziale tej części opracowania analiza dyskryminacyjna, będąca syntetycznym narzędziem predykcji upadłości firmy.

SPIS TREŚCI

Słowo wstępne

1. Organizacja gospodarcza i jej finanse
1.1. Przedsiębiorstwo i jego cele
1.2. Istota zarządzania finansami
1.3. Czynniki wewnętrzne determinujące zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
1.4. Zewnętrzne uwarunkowania zarządzania kapitałami przedsiębiorstwa
1.5. Rynek finansowy jako element gospodarczego otoczenia przedsiębiorstwa
1.6. Otoczenie międzynarodowe - globalizacja w sferze finansów

2. Wartość pieniądza w czasie i ryzyko - analiza oraz metody pomiaru
2.1. Zmienność wartości pieniądza w czasie
2.2. Ryzyko w działalności gospodarczej
2.3. Metody szacowania ryzyka i jego uwzględnianie w decyzjach gospodarczych
2.4. Metody zarządzania ryzykiem

3. Analiza finansowania przedsiębiorstwa ze źródeł własnych
3.1. Formy i kapitały przedsiębiorstw
3.2. Kapitały własne wewnętrzne
3.3. Zewnętrzne źródła kapitałów własnych
3.3.1. Finansowanie kapitałem akcyjnym
3.3.2. Dopłaty wspólników
3.3.3. Venture capital

4. Analiza finansowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem źródeł obcych
4.1. Pożyczki i kredyty
4.2. Instrumenty dłużne rynku finansowego
4.3. Leasing
4.4. Inne umowne formy finansowania

5. Analiza ekonomiczna i finansowa przedsiębiorstwa
5.1. Istota i podstawowe metody analizy finansowej
5.2. Analiza wstępna i interpretacja sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa
5.2.1. Bilans i jego analiza
5.2.2. Analiza rachunku zysków i strat
5.2.3. Rachunek przepływów pieniężnych

6. Analiza wskaźnikowa i dyskryminacyjna przedsiębiorstwa
6.1. Analiza płynności
6.2. Analiza wspomagania finansowego (zadłużenia)
6.3. Analiza efektywności i rentowności
6.4. Analiza sygnałów płynących z otoczenia (wskaźniki rynkowe)
6.5. Analiza dyskryminacyjna i jej przydatność w predykcji upadłości

7. Prognozowanie i planowanie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
7.1. Istota prognozowania i planowania finansowego
7.2. Funkcje oraz zakres prognozowania i planowania finansowego
7.3. Narzędzia oraz techniki prognozowania i planowania finansowego
7.3.1. Opisowa część planu finansowego
7.3.2. Preliminarz obrotów gotówkowych
7.3.3. Prognozowanie sprawozdań finansowych z wykorzystaniem metody procentowego udziału w sprzedaży
7.3.4. Sprawozdania finansowe pro forma
7.3.5. Analiza wskaźnikowa pro forma i analiza wrażliwości wyniku finansowego

8. Znaczenie analizy projektu inwestycyjnego dla decyzji rozwojowych
8.1. Istota decyzji inwestycyjnych
8.2. Proces analizy projektu inwestycyjnego
8.3. Proste metody oceny inwestycji
8.4. Metody oceny projektów oparte na rachunku dyskontowym
8.5. Analiza progu rentowności

9. Analiza wartości przedsiębiorstwa jako podstawa decyzji zarządczych
9.1. Zarządzanie wartością i jej istota
9.2. Proces wyceny i jej przedmiot
9.3. Cele i funkcje wyceny
9.4. Metody szacowania wartości przedsiębiorstwa

Zakończenie

Bibliografia

Financial analysis as a business management tool (Summary]

Kod wydawnictwa: 978-83-232-3234-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl