Dodano produkt do koszyka

Promocja

ALGORYTMY I BIG DATA W MEDIACH I DZIENNIKARSTWIE PRASOWYM

ALGORYTMY I BIG DATA W MEDIACH I DZIENNIKARSTWIE PRASOWYM

KRZYSZTOF FLASIŃSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI

Cena: 47.90 zł 43.11 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7972-509-0

183 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Algorytmy są obecne nie tylko w codziennej pracy dziennikarskiej, ale również w praktyce redaktorskiej. Wpływają na podejmowanie decyzji przez największych wydawców i graczy na rynku mediów oraz czytelników - niestety, nie zawsze w sposób jawny i przejrzysty. Algorytmy są stosunkowo nowym elementem ekosystemu medialnego, dlatego jednoznaczne zdefiniowanie tego pojęcia, podobnie jak określenie czym jest big data, jest kłopotliwe.

Głównym celem monografii jest przedstawienie tego zjawiska - w stosunku do podstawowego, informatycznego znaczenia - w jak najbardziej poszerzonym wymiarze. Algorytm w kontekście mediów i dziennikarstwa to dzisiaj już nie tylko podstawa działania programu komputerowego, ale również schemat weryfikowania informacji, przygotowywania treści czy planowania i otwierania nowych tytułów prasowych. Z tym zjawiskiem łączy się drugi cel badań - opisanie coraz intensywniejszego i zróżnicowanego wykorzystania technologii big data w mediach. Różnorodność ta objawia się nie tylko w algorytmizacji i uporządkowaniu procedur redakcyjnych, ale również w stosowaniu wielkich danych w aplikacjach rzeczywistości rozszerzonej oraz wizualizacjach publikowanych w tzw. mediach tradycyjnych. Trzecią tezą było przekonanie, że algorytm jest jedynie narzędziem, które może być wykorzystane w różny sposób w zależności od intencji i umiejętności osoby, która je wykorzystuje. Z tego też powodu w tekście kładziony jest nacisk nie tylko na technologię, ale również na osoby, na które ona wpływa - zarówno twórców, jak i odbiorców treści.

Ze wstępu

 

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Teraźniejszość i przyszłość algorytmów w mediach

2. Strategie big data w dziennikarstwie
2.1. Istota dziennikarstwa opartego na danych
2.2. Strategie dziennikarstwa opartego na danych
2.2.1. Algorytmiczne wspomaganie dziennikarstwa
2.2.2. Dziennikarstwo łączone oparte na pisaniu maszynowym
2.2.3. Dziennikarstwo algorytmiczne
2.2.4. Dziennikarstwo automatyczne
2.2.5. Redagowanie agregacyjne
2.2.6. Redagowanie algorytmiczne

3. Dziennikarstwo oparte na danych - zagrożenia i perspektywy
3.1. Kryterium przejrzystości jako element oceny etycznej
3.2. Problem jakości tekstów algorytmicznych
3.3. Wpływ algorytmów na sytuację zawodową dziennikarzy
3.4. Algorytmiczny newsroom

4. Algorytm jako element projektu redakcyjnego
4.1. Decyzja o wprowadzeniu na rynek nowego projektu redakcyjnego
4.2. Działania przygotowawcze
4.3. Start nowego tytułu związanego z wydawaną gazetą
4.3.1. Wprowadzenie gazety odmiennego segmentu
4.3.2. Wprowadzenie wydań lokalnych
4.3.3. Uzupełnienie oferty wydawcy dziennika o czasopismo

5. Redagowanie gazety oparte na podejściu algorytmicznym
5.1. Projekt redakcyjny
5.2. Księga layoutu
5.3. Księga stylu
5.4. Szpigiel - algorytmiczne projektowanie podstaw nawigacji
5.4.1. Szpigle gazet ogólnoinformacyjnych
5.4.2. Szpigle gazet sprofilowanych tematycznie

6. Wizualizacja danych w aplikacjach VR
6.1. Wizualizacji danych w dziennikarstwie
6.2. Redakcja jako interfejs użytkownika
6.3. Wpływ zmian klimatycznych na komunikację w mediach masowych
6.4. Komunikowanie zmian klimatycznych za pomocą aplikacji VR
6.5. Cechy VR w komunikacji na temat środowiska naturalnego

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Indeks

Kod wydawnictwa: 978-83-7972-509-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl