AKTYWNA OBECNOŚĆ CZŁOWIEKA W ŚRODOWISKU ŻYCIA. PERSPEKTYWA EDUKACYJNA I SPOŁECZNA
red.nauk.KATARZYNA SEGIET, red.nauk.KAMILA SŁUPSKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA
Cena: 44.90 zł
40.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-232-3835-5
288 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
W książce zaakcentowano kwestie obecności i codziennej aktywności człowieka w środowisku. Pedagodzy społeczni w toku własnych eksploracji wskazują na potrzebę promowania działań mobilizujących i uruchamiających różnorodne inicjatywy społeczne w życiu codziennym, wyrażające się przez zachowania twórcze, innowacyjne, podmiotowe, a przede wszystkim dobrowolne. By taka aktywność mogła zaistnieć, muszą być stworzone odpowiednie warunki społeczno-kulturowe, polityczne, w których żyje człowiek, powinny być respektowane wartości ludzkie oraz powinna być podejmowana szeroko pojęta edukacja społeczna, od której zależeć będzie możliwość bycia obecnym, twórczym, uspołecznionym w środowisku życia; gdzie przeplata się tradycja i współczesność, gdzie nie mogą tracić na znaczeniu: wspólnota, tożsamość miejsca, współpraca, zaangażowanie, spotkanie z drugim człowiekiem. Na ten istotny aspekt - ważności aktywnego funkcjonowania jednostki w środowisku lokalnym dla teoretycznych poszukiwań, badawczych inspiracji czy też (bardzo pożądanych) praktycznych działań pedagogiki społecznej - zwrócono szczególną uwagę w prezentowanej monografii.
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ I. WYBRANE ODNIESIENIA TEORETYCZNOBADAWCZE
Katarzyna Segiet
Pedagogika współbycia inspiracją dla społeczności lokalnej i aktywności
człowieka
Jerzy Modrzewski
Wiejskość vs miejskość - istota wartości siedlisk ludzkich
Mariusz Cichosz
Środowisko/środowisko wychowawcze w ujęciu pedagogiki społecznej -
tradycja i współczesność
Ewa Włodarczyk
Indywidualizm kontra wspólnota
Barbara Lipińska
"Duch miejsca i tożsamość lokalna" - rozważania dotyczące badań przestrzeni
człowieka
CZĘŚĆ II. WYZWANIA EDUKACYJNE
Waldemar Segiet
Budowanie wspólnoty zadaniem edukacyjnym
Małgorzata Rosalska
Wychowanie do współpracy w ujęciu pedagogiki przeżyć Kurta Hahna
Daria Hejwosz-Gromkowska
Kultura strachu, edukacja a wspólnotowość - ujęcie socjopedagogiczne
Aleksandra Boroń
Pedagogika współbycia jako przestrzeń spotkania z "Innym" w perspektywie
sztuki
Katarzyna Pawełek
Praca nad charakterem człowieka jako przykład współbycia wychowawcy
i wychowanka
Bożena Kanclerz
Szkoła jako inicjator aktywności sąsiedzkiej - model teoretyczny a rzeczywistość
CZĘŚĆ III. AKTYWNE DZIAŁANIE W ŚRODOWISKU
Kamila Słupska
Cel? Zaangażowanie mieszkańców... Teoria i praktyka aktywizowania społeczności lokalnej (od uzasadnienia potrzeby działań do przykładów ich realizacji)
Agnieszka Naumiuk
"O byciu dobrym sąsiadem", czyli o sąsiedztwie jako powinności i wyznaczniku człowieczeństwa w kontekście współczesnych zadań pedagogiki współbycia
Bohdan Skrzypczak
Kooperatywa spożywcza - społeczność, instytucja, maszyna edukacyjna
Agata Matysiak-Błaszczyk, Karolina Kmiecik-Jusięga
Wspólnotowość, zaangażowanie społeczne i aktywność kobiet wiejskich działających w organizacjach typu koło gospodyń wiejskich na przykładzie małopolskiego Koła Przyjaciół Brzozówki
Halina Guzy-Steinke
Między nami sąsiadami... Obcy, cudzoziemiec - stosunek studentów do obywateli Ukrainy
Beata Górnicka
Osoby z niepełnosprawnością w przestrzeni środowiska społecznego: lokalnego i sąsiedzkiego
Noty o Autorach
Kod wydawnictwa: 978-83-232-3835-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.