Dodano produkt do koszyka

Promocja

AKTORZY I INTERESY W POLITYKACH PUBLICZNYCH W UNII EUROPEJSKIEJ

AKTORZY I INTERESY W POLITYKACH PUBLICZNYCH W UNII EUROPEJSKIEJ

red.nauk.URSZULA KURCZEWSKA

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 49.00 zł 44.10 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-235-8

272 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Polityki publiczne, zwłaszcza sektorowe, są złożonymi działaniami o charakterze procesualnym zmierzającymi do rozwiązania lub przynajmniej złagodzenia powstających problemów gospodarczych, społecznych i politycznych. O ich kształcie i funkcjonowaniu decydują nie tylko formalne instytucje publiczne, ale także podmioty mniej sformalizowane, w tym tzw. interesariusze zewnętrzni. Książka prezentuje analizę roli i wpływu różnych grup interesu w procesie kształtowania wybranych polityk publicznych Unii Europejskiej i Polski. Kilkunastu autorów z różnych ośrodków akademickich podejmuje problematykę partycypacji interesariuszy w formułowaniu i wdrażaniu polityk sektorowych na poziomie krajowym i unijnym, wskazując na jej złożoność i wielowymiarowość. Szczególna uwaga poświęcona jest analizie polityk unijnych, w tym: finansowej, handlowej, gospodarczej i bezpieczeństwa żywności ze względu na istotną rolę, jaką odgrywają w ich kształtowaniu przedstawiciele biznesu, m.in. korporacje transnarodowe, instytucje finansowe, przedsiębiorstwa i organizacje branżowe. Część studiów przypadków dotyczy polityk sektorowych w Polsce, w tym polityki energetycznej, a także ustaw związanych z wprowadzeniem całkowitego zakazu aborcji czy ustawy otwierającej dostęp do zawodów. Ich celem jest analiza przebiegu procesu stanowienia prawa w sprawach wywołujących wiele kontrowersji czy wręcz konfliktów społecznych, a jednocześnie wskazanie na znaczenie wybranych grup interesu w tworzeniu danej polityki. Wszystkie analizy prowadzone są w perspektywie teorii neoinstytucjonalizmu z uwzględnieniem koncepcji deliberacji i partycypacji społecznej. Książkę zamyka część przedstawiająca problem demokratyzacji i przejrzystości procesu formułowania polityk publicznych.

SPIS TREŚCI

Urszula Kurczewska

Wstęp. W stronę badań nad lobbingiem w politykach publicznych

CZĘŚĆ PIERWSZA

REPREZENTACJA INTERESÓW W UNII EUROPEJSKIEJKrzysztof JasieckiSystemowe uwarunkowania reprezentacji interesów w Unii Europejskiej.Wyzwania polityki i kryzys integracjiCZĘŚĆ DRUGAINTERESARIUSZE W SEKTORZE BANKOWYM W UNII EUROPEJSKIEJMałgorzata PawłowskaProblem zbyt dużych banków w Unii EuropejskiejPiotr GałązkaPrzedstawicielstwo Związku Banków Polskich w Brukseli jako reprezentantpolskiego sektora bankowegoJakub BanaszewskiGrupy doradcze w Europejskim Banku Centralnym jako platforma lobbingowa sektora finansowegoCZĘŚĆ TRZECIALOBBING ORGANIZACJI BIZNESU W POLITYKACH PUBLICZNYCH W UNII EUROPEJSKIEJOlga RybakWpływ EUROCHAMBRES na tworzenie polityki gospodarczej w Unii EuropejskiejMateusz CieślakRola organizacji biznesu i innych interesariuszy w procesie negocjowania umowy TTIPBettina Dabrowski de FloresWho creates the European food safety policy?Emilia PiotrowskaRola organizacji pracodawców w kształtowaniu polityki ochrony zdrowia w PolsceCZĘŚĆ CZWARTALOBBING W POLSKIEJ POLITYCE ENERGETYCZNEJIlona JędrasikWpływ interesariuszy w polityce energetycznej - przykład kampanii na rzecz energetyki prosumenckiejMirosława NykielRola interesariuszy zewnętrznych w kształtowaniu polityki energetycznej w Polsce z punktu widzenia politykaMarek JózefiakWalka ze smogiem. Przez ustawę antysmogową do zakazu palenia węglem w KrakowieCZĘŚĆ PIĄTAREPREZENTACJA INTERESÓW SPOŁECZNYCH I ROZPROSZONYCHMonika StrupiechowskaPanika moralna wokół ustawy o aborcji w Polsce. Grupy interesu zaangażowane w tworzenie polityki publicznejMichał DobrołowiczLobbing w sprawie ustawy deregulacyjnej otwierającej dostęp do zawodówCZĘŚĆ SZÓSTAW STRONĘ DEMOKRATYZACJI I JAWNOŚCI PROCESU FORMUŁOWANIA POLITYK PUBLICZNYCHAgnieszka Vetulani-CęgielRola konsultacji w kształtowaniu partycypacji obywateli w procesach legislacyjnychMagdalena Andrejczuk#Jawność - czyli nowe regulacje w zakresie jawności życia publicznego i lobbingu w Polsce

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-235-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl