Dodano produkt do koszyka

Promocja

AKSJOLOGIA PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH POMIĘDZY EFEKTYWNOŚCIĄ EKONOMICZNĄ A INSTRUMENTALIZACJĄ

AKSJOLOGIA PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH POMIĘDZY EFEKTYWNOŚCIĄ EKONOMICZNĄ A INSTRUMENTALIZACJĄ

PAWEŁ NOWICKI

Wydawnictwo: TNOiK

Cena: 61.90 zł 55.71 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7285-866-5
 
407 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
 

Autor w błyskotliwy sposób analizuje aksjologię prawa zamówień publicznych wskazując, że zamówienia publiczne mogą być instrumentem polityki gospodarczo-społecznej państwa kształtującym wspólne dobro (...).

Prof. dr hab. Jan GalsterUniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Jest to oryginalne i twórcze ujęcie omawianej problematyki, stanowiące istotny wkład w rozwój prawa zamówień publicznych zaró wno w ujęciu prawa Unii Europejskiej, jak i regulacji krajowej.

Prof. dr hab. Marek Wierzbowski

Uniwersytet Warszawski

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów Wstęp Rozdział I. Pojęcie wartości wprawie zamówień publicznych1. Uwagi wstępne 2. Wartość w ujęciu ekonomicznym 2.1. Pojęcie wartości wg Platona i Arystotelesa 2.2. Św. Tomasz z Akwinu i teologia chrześcijańska 2.3. Wartość wg Adama Smitha i Davida Ricardo 2.4. Wartość wg Karola Marksa 2.5. Pojęcie wartości w poglądach przedstawicieli nurtu subiektywno-marginalistycznego 2.6. Pojęcie wartości we współczesnej ekonomii 3. Wartość w ujęciu filozoficznym i etycznym 3.1. Dualizm natury zamówień publicznych z perspektywy pojęcia wartości 3.2. Wprowadzenie pojęcia wartości do filozofii 3.3. Wieloznaczność pojęcia wartości w filozofii 3.4. Filozoficzna hierarchia wartości 3.5. Rola wartości w sensie etycznym w funkcjonowaniu państwa 4. Wartość w ujęciu prawnym 4.1. Wyrażanie wartości w normach prawnych 4.2. Racjonalność aksjologiczna prawodawcy a efektywnośćprawa 4.3. Wartości prawne a kwestia interwencjonizmu państwa 5. Podsumowanie Rozdział II. Wartości wprawie pierwotnym Unii Europejskiej a regulacja prawna zamówień publicznych1. Uwagi wstępne 2. Wartości w Traktacie o Unii Europejskiej 3. Wartości w Traktacie o funkcjonowaniu Unii Europejskiej 3.1. Ochrona rynku wewnętrznego 3.2. TFUE jako źródło zasad prawa zamówień publicznych3.2.1. Bezpośrednie stosowanie TFUE w procesie udzielania zamówień publicznych 3.3. TFUE jako źródło wspólnych reguł w dziedzinie konkurencji3.3.1. Zamówienia publiczne a pomoc publiczna 3.3.1.1. Pomoc publiczna udzielona wykonawcy przez zamawiającego w drodze zamówienia publicznego 3.3.1.2. Pomoc publiczna udzielona zamawiającemu3.3.1.3. Pomoc publiczna udzielona wykonawcy z perspektywy badania rażąco niskiej ceny3.3.2. Zamówienia publiczne a zakaz nadużywania pozycji dominującej 3.3.3. Antykonkurencyjne porozumienia w zamówieniachpublicznych 4. Wartości w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej 5. Podsumowanie Rozdział III. Konkretyzacja wartości prawa zamówień publicznych w prawie wtórnym Unii Europejskiej1. Uwagi wstępne 2. Dyrektywy jako źródło prawa zamówień publicznych UE 3. Pierwotne cele dyrektyw w zakresie zamówień publicznych 3.1. Efektywna konkurencja jako element realizacji idei rynkuwewnętrznego UE 3.2. Efektywność ekonomiczna zamówień publicznych3.3. Rola dyrektyw odwoławczych 4. Podstawa aksjologiczna prawa zamówień publicznych w obecnie obowiązujących dyrektywach - uwagi wstępne 4.1. Podstawa aksjologiczna prawa zamówień publicznychw dyrektywie klasycznej i dyrektywie sektorowej 4.2. Dywergencja aksjologiczna dyrektyw zamówieniowych 5. Podsumowanie Rozdział IV. Legal compliance w prawie zamówień publicznych1. Uwagi wstępne 2. Zgodność z prawem udzielanych zamówień jako realizacja wartości konstytucyjnych oraz wartości Unii Europejskiej 3. Zgodność z prawem udzielanych zamówień jako determinanta efektywności ekonomicznej oraz wiarygodności rynku zamówień publicznych 4. Zgodność z prawem udzielanych zamówień a system kontroliudzielania zamówień publicznych 5. Zgodność z prawem udzielanych zamówień a budowanie zaufania społecznego 6. PodsumowanieRozdział V. Uczciwa konkurencja wprawie zamówień publicznych1. Uwagi wstępne 2. Zapewnienie uczciwej konkurencji w zamówieniach publicznychpoprzez zastosowanie zasad równego traktowania oraz transparentności 3. Konkurencja jako podstawa funkcjonowania rynków zamówieńpublicznych 4. Konkurencja a efektywność ekonomiczna w zamówieniach publicznych 5. Czyny nieuczciwej konkurencji 6. Pojmowanie zasady uczciwej konkurencji na rynku publicznym(rynku zamówień publicznych) 7. Konieczne ograniczenia konkurencji w zamówieniach publicznych7.1. Ograniczanie konkurencji w obszarze cen lub kosztów realizacji zamówienia 7.2. Ograniczanie konkurencji w zakresie dostępu do zamówienia7.3. Self-cleaning oraz odstępstwa od obowiązku wykluczeniawykonawcy a uczciwa konkurencja 7.3.1. Odstępstwa od wykluczenia wykonawcy z uwagi nanadrzędne względy interesu publicznego oraz wyraźną nieproporcjonalność 7.3.2. Self-cleaning wykonawcy 8. Podsumowanie Rozdział VI. Zrównoważony rozwój wprawie zamówień publicznych1. Uwagi wstępne 2. Koncepcja zrównoważonego rozwoju 2.1. Podstawy prawne zrównoważonego rozwoju w prawie UEoraz prawie polskim 2.2. Zrównoważony rozwój jako odpowiedź na wyzwania XXI w.2.3. Unia Europejska wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju3. Zrównoważone (strategiczne) zamówienia publiczne 3.1. Zielone zamówienia publiczne 3.2. Społecznie odpowiedzialne zamówienia publiczne 3.3. Zamówienia publiczne promujące innowacyjność 4. Wybrane prawne instrumenty zrównoważonych zamówień publicznych 4.1. Rachunek kosztów cyklu życia 4.2. Podział zamówienia na części 4.3. Klauzule społeczne związane z ochroną pracowników 5. Podsumowanie Rozdział VII. Efektywność ekonomiczna wprawie zamówień publicznych1. Uwagi wstępne 2. Efektywność ekonomiczna prawa zamówień publicznych 3. Efektywność ekonomiczna zamówienia publicznego - Best Valuefor Money 3.1. Pojęcie Best Value for Money w prawie zamówień publicznych3.2. Best Value for Money a strategiczne zamówienia publiczne3.3. Instrumenty prawa zamówień publicznych służące Best Value for Money 3.4. Status ontyczny Best Value for Money 4. PodsumowanieZakończenie Bibliografia Wykaz aktów prawnychWykaz orzecznictwa

Kod wydawnictwa: 978-83-7285-866-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl