Dodano produkt do koszyka

Promocja

AGROBIZNES I BIOBIZNES TEORIA I PRAKTYKA

AGROBIZNES I BIOBIZNES TEORIA I PRAKTYKA

TADEUSZ URBAN

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU

Cena: 49.90 zł 44.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7695-408-0

276 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014

Niniejsza publikacja w zamierzeniu autorów ma być podręcznikiem z przedmiotów agrobiznes i biobiznes. Uwzględniono w niej: teorię agrobiznesu, jego główne zasoby, podmioty agrobiznesu, najważniejsze kierunki produkcji rolnej, problemy współpracy podmiotów agrobiznesu, jego rozwój, a także podstawową wiedzę o biobiznesie. Niektóre z omawianych w niej zagadnień znano już wcześniej - jako części składowe ekonomiki rolnictwa czy ekonomiki przemysłu spożywczego, w prezentowanym podręczniku przedstawiono je jednak w nowym ujęciu - jako elementy składowe agrobiznesu. Część rozdziałów książki poświęcono też aktualnym kwestiom, np. teorii agrobiznesu, wiejskim gospodarstwom domowym w agrobiznesie, postępowi rolniczemu, zmianom w agrobiznesie i biobiznesie.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Podstawy teoretyczne agrobiznesu 1.1. Pojęcie agrobiznesu 1.2. Inne określenia agrobiznesu Rozdział 2. Pierwszy agregat agrobiznesu - zaopatrzenie 2.1. Charakterystyka podstawowych środków produkcji i usług wykorzystywanych w procesach produkcyjnych w rolnictwie i przemysłowym przetwórstwie surowców rolniczych 2.2. Przedsiębiorstwa produkujące nawozy mineralne jako podstawowe podmioty na rynku środków produkcji rolnej 2.3. Przemysł wytwarzający środki ochrony roślin i jego rola w zaopatrzeniu gospodarstw rolnych 2.4. Zaopatrzenie rolnictwa w ciągniki, maszyny, urządzenia i narzędzia rolnicze jako ważne ogniwo agrobiznesu 2.5. Przemysł paszowy jako element pierwszego agregatu agrobiznesu 2.6. Działalność doradcza i szkoleniowa jako przykład działalności usługowej w pierwszym agregacie agrobiznesu 2.7. Wybrane zagadnienia dotyczące sfery zaopatrzenia w środki produkcji i usługi w przemyśle spożywczym Rozdział 3. Drugi agregat agrobiznesu - rolnictwo 3.1. Rys historyczny rozwoju rolnictwa 3.2. Przyrodnicze i społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju rolnictwa 3.2.1. Czynniki przyrodnicze wpływające na gospodarkę rolną 3.2.2. Czynniki społeczno-ekonomiczne wpływające na rozwój rolnictwa 3.3. Systemy rolnicze i ich wpływ na funkcjonowanie agrobiznesu 3.4. Produkcyjne i pozaprodukcyjne funkcje rolnictwa Rozdział 4. Trzeci agregat agrobiznesu - przetwórstwo surowców rolniczych żywnościowych i nieżywnościowych 4.1. Charakterystyka sektora przetwórczego 4.2. Stan przemysłu rolno-spożywczego w Polsce Rozdział 5. Ziemia w agrobiznesie jako podstawowy zasób i środek produkcji reprezentujący warunki przyrodnicze 5.1. Ogólnoekonomiczna charakterystyka ziemi jako czynnika produkcji rolnej 5.2. Geodezyjna powierzchnia użytków rolnych i jej zmiany 5.3. Rolnicze wykorzystanie użytków rolnych Rozdział 6. Ludzie w agrobiznesie 6.1. Czynnik ludzki w teorii ekonomii 6.2. Potencjał ludzki w przedsiębiorstwach agrobiznesu i gospodarstwach rolnych 6.3. Aktywność ekonomiczna ludności wiejskiej 6.4. Pomiar zasobów i nakładów pracy w rolnictwie 6.5. Wydajność pracy 6.6. Dochody w rolnictwie Rozdział 7. Kapitał w agrobiznesie 7.1. Kapitał finansowy 7.2. Kapitał rzeczowy 7.2.1. Środki trwałe 7.2.2. Środki obrotowe Rozdział 8. Produkcja roślinna jako podstawowy kierunek produkcji w agrobiznesie 8.1. Rodzaje produkcji roślinnej oraz charakterystyka grup użytkowych roślin w polowej produkcji roślinnej 8.2. Organizacyjne aspekty prowadzenia produkcji roślinnej w gospodarstwach rolnych 8.3. Wybrane zagadnienia uprawy roli i roślin Rozdział 9. Produkcja zwierzęca w agrobiznesie 9.1. Główne kierunki produkcji zwierzęcej i podstawowe rasy zwierząt 9.2. Tendencje w rozwoju produkcji żywca rzeźnego w Polsce po 1990 roku - główne trendy, cykliczność i sezonowość 9.3. Podstawowe wielkości określające stan pogłowia 9.4. Produkcja mleka Rozdział 10. Rolnictwo wielostronne i specjalistyczne 10.1. Koncentracja, specjalizacja i uproszczenie w rolnictwie 10.2. Wielostronność produkcji w rolnictwie 10.3. Rolnictwo wyspecjalizowane czy wielostronne Rozdział 11. Rolnictwo ekologiczne 11.1. Historia powstania rolnictwa ekologicznego 11.2. Rolnictwo ekologiczne - podstawowe pojęcia 11.3. Cele i zasady działania rolnictwa ekologicznego 11.4. Elementy składowe rolnictwa ekologicznego 11.4.1. Akty prawne obowiązujące w rolnictwie ekologicznym 11.4.2. System certyfikacji i akredytacji 11.4.3. Ujednolicone zasady handlu międzynarodowego produktami ekologicznymi 11.5. Dofinansowanie do rolnictwa ekologicznego 11.6. Ekologiczne metody produkcji 11.7. Przestawienie gospodarstw na produkcję ekologiczną 11.7.1. Uprawa roślin 11.7.2. Chów i hodowla zwierząt 11.8. Wydajność upraw ekologicznych 11.9. Możliwości i zagrożenia dla rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce Rozdział 12. Baza surowcowa przemysłu spożywczego 12.1. Definicja bazy surowcowej i jej zadania 12.2. Baza surowcowa produktów roślinnych 12.3. Cechy bazy surowcowej 12.4. Baza surowcowa produktów zwierzęcych 12.5. Czynniki wpływające na rozwój bazy surowcowej roślinnej 12.6. Czynniki wpływające na rozwój bazy surowcowej zwierzęcej 12.7. Pobudzanie rozwoju bazy surowcowej Rozdział 13. Postęp rolniczy jako czynnik rozwoju agrobiznesu 13.1. Definicja postępu rolniczego 13.2. Postęp biologiczny 13.3. Postęp techniczny 13.4. Postęp organizacyjny 13.5. Postęp technologiczny 13.6. Inne rodzaje postępu rolniczego 13.7. Proces wdrażania postępu rolniczego 13.8. Upowszechnianie postępu rolniczego Rozdział 14. Gospodarstwo rolne jako organizacja gospodarcza i społeczna 14.1. Definicja gospodarstwa rolnego i przedsiębiorstwa 14.2. Rodzaje gospodarstw rolnych 14.3. Przedsiębiorstwo rolne 14.4. Składniki gospodarstwa rolnego 14.5. Gospodarstwo rolne rodzinne jako organizacja społeczna Rozdział 15. Wiejskie gospodarstwo domowe w agrobiznesie 192 15.1. Gospodarstwo domowe 15.2. Wiejskie gospodarstwa domowe 15.3. Funkcje wiejskich gospodarstw domowych 15.4. Turystyka wiejska jako przykład łączenia funkcji gospodarczych i społecznych wiejskich gospodarstw domowych Rozdział 16. Otoczenie agrobiznesu i jego znaczenie 210 16.1. Istota otoczenia 16.2. Otoczenie rynkowe (marketingowe) agrobiznesu 16.3. Otoczenie instytucjonalne agrobiznesu 16.4. Otoczenie środowiskowe agrobiznesu Rozdział 17. Procesy integracyjne w agrobiznesie 17.1. Podstawowe formy integracji w skali makro- i mikroekonomicznej 17.2. Korzyści i problemy związane z integracją 17.3. Stopień zaawansowania procesów integracyjnych w polskim agrobiznesie - ocena poziomu integracji i kierunki jej rozwoju Rozdział 18. Tendencje do zmian w agrobiznesie i czynniki je warunkujące 18.1. Agrobiznes w warunkach globalizacji 18.2. Serwicyzacja jako czynnik warunkujący zmiany w agrobiznesie 18.3. Rozwój agrobiznesu a koncepcja zrównoważonego rozwoju 18.4. Postęp naukowo-techniczny i innowacje w agrobiznesie 18.5. Nowoczesne procesy i modele integracyjne w agrobiznesie 18.6. Zmiany instytucjonalne i organizacyjne w agrobiznesie Rozdział 19. Biobiznes i jego elementy 19.1. Bioekonomia, biogospodarka, biobiznes - aparat pojęciowy 19.2. Przykłady produktów biotechnologicznych w rolnictwie, medycynie i kosmetologii 19.3. Czynniki rozwoju biogospodarki 19.4. Stan i perspektywy rozwoju biogospodarki i biobiznesu w Polsce Literatura Spis rysunków Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-7695-408-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl