Dodano produkt do koszyka

Promocja

AGENCJE RATINGOWE I RATINGI KREDYTOWE - PROBLEMY I WYZWANIA wyd.2

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

AGENCJE RATINGOWE I RATINGI KREDYTOWE - PROBLEMY I WYZWANIA wyd.2

ZBIGNIEW GORZEB, PAWEŁ KULPAKA, PAWEŁ NIEDZIÓŁKA

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 80.00 zł 64.00 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-954-4

stron: 220

format: B5

oprawa: miękka

rok wydania: 2025

 

Monografia to kompendium wiedzy o agencjach ratingowych. Autorzy przedstawiają:
genezę ich powstania oraz ewolucję modeli biznesowych; 
spektrum oferowanych usług i produktów;
strukturę rynku usług ratingowych i uwarunkowania jego zmiany; 
regulacje nadzorcze oraz inicjatywy na rzecz deoligopolizacji rynku w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych; 
metodologie wyznaczania ratingów suwerennych, banków oraz korporacji niefinansowych; 
politykę agencji ratingowych w dobie pandemii COVID-19.
Ambicją Autorów książki, oprócz przybliżenia wskazanych powyżej zagadnień, jest syntetyczna predykcja uwarunkowań i kierunków rozwoju rynku agencji ratingowych po kryzysie pandemicznym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestię obiektywnej i wyważonej oceny potencjalnych konsekwencji trwania modelu oligopolistycznego z dominującą rolą „Wielkiej Trójki".

 

SPIS TREŚCI

Spis skrótów 
Wstęp 

Rozdział 1
Ratingi kredytowe i agencje ratingowe 
1.1. Istota i funkcje ratingu kredytowego oraz wybrane taksonomie ocen ratingowych 
1.2. Klasyfikacja i ewolucja modeli biznesowych agencji ratingowych 
1.3. Geneza rynku agencji ratingowych oraz droga do dominacji na nim Wielkiej Trójki 
1.4. Małe agencje ratingowe - charakterystyka wybranych podmiotów 

Rozdział 2
Rynek agencji ratingowych jako oligopol 
2.1. Oligopol w teorii ekonomii 
2.2. Przesłanki uznania rynku agencji ratingowych za oligopol 
2.3. Przyczyny oligopolu na rynku usług ratingowych 
2.4. Inicjatywy na rzecz wzrostu konkurencji na rynku agencji ratingowych 
2.5. Wzrost konkurencji na rynku agencji ratingowych a jakość ratingów 

Rozdział 3
Regulacje nadzorcze dotyczące agencji ratingowych 57
3.1. Ryzyko systemowe oraz kanały oddziaływania agencji ratingowych na ryzyko systemowe 
3.2. Zasadność, skuteczność i egzekwowalność regulowania działalności agencji ratingowych 
3.3. Ewolucja regulacji nadzorczych dotyczących agencji ratingowych 
3.4. Ewolucja regulacji nadzorczych dotyczących agencji ratingowych 
3.5. Problem uzależnienia regulacji nadzorczych od ocen agencji ratingowych 
3.6. Działania regulacyjno-nadzorcze w trakcie kryzysu pandemicznego 

Rozdział 4
Pierwszy po kryzysie subprime test dla agencji ratingowych, czyli pandemia COVID-19 - geneza, dotychczasowy przebieg i skutki społeczno-gospodarcze 
4.1. Pandemie w dziejach ludzkości - filozoficzny oraz medyczny punkt widzenia
4.2. Ekonomiczne i społeczne skutki COVID-19 

Rozdział 5
Ratingi podmiotów suwerennych oraz ich zmiany w okresie pandemii COVID-19 
5.1. Metodyka wyznaczania ratingów państw - analiza wybranych zagadnień 
5.1.1. Moody's Investors Service 
5.1.2. Standard & Poor's 
5.1.3. Fitch Ratings 
5.2. Wybrane determinanty ratingów podmiotów suwerennych według wyników badań prezentowanych w literaturze przedmiotu 
5.3. Decyzje agencji ratingowych w odniesieniu do ratingów podmiotów suwerennych w okresie pandemii COVID-19 

Rozdział 6
Ratingi banków w trakcie pandemii COViD-19 
6.1. Wpływ COVID-19 na sektor bankowy i ratingi banków 
6.2. Pandemia COVID-19 a metodyki oceny banków stosowane przez agencje ratingowe 

Rozdział 7
Ryzyko pandemiczne w ocenach podmiotów niefinansowych dokonywanych przez agencje ratingowe 
7.1. Wybrane aspekty związane z metodyką wyznaczania ratingów korporacyjnych 
7.2. Determinanty ratingów korporacyjnych w trakcie pandemii COVID-19 

Zakończenie 
Bibliografia 
Spis tabel 
Spis schematów
Spis wykresów 

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-954-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.