AGENCJE RATINGOWE I RATINGI KREDYTOWE. PROBLEMY I WYZWANIA U PROGU TRZECIEJ DEKADY XXI WIEKU
ZBIGNIEW KORZEB, PAWEŁ NIEDZIÓŁKA, PAWEŁ KULPAKA
Wydawnictwo: CEDEWU
Cena: 60.00 zł
47.40 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8102-531-7
220 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Monografia to kompendium wiedzy o agencjach ratingowych. Autorzy przedstawiają:
- genezę ich powstania oraz ewolucję modeli biznesowych;
- spektrum oferowanych usług i produktów;
- strukturę rynku usług ratingowych i uwarunkowania jego zmiany;
- regulacje nadzorcze oraz inicjatywy na rzecz deoligopolizacji rynku w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych;
- metodologie wyznaczania ratingów suwerennych, banków oraz korporacji niefinansowych;
- politykę agencji ratingowych w dobie pandemii COVID-19.
Ambicją Autorów książki, oprócz przybliżenia wskazanych powyżej zagadnień, jest syntetyczna predykcja uwarunkowań i kierunków rozwoju rynku agencji ratingowych po kryzysie pandemicznym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestię obiektywnej i wyważonej oceny potencjalnych konsekwencji trwania modelu oligopolistycznego z dominującą rolą "Wielkiej Trójki".
SPIS TREŚCI
Spis skrótów
Wstęp
Rozdział 1
Ratingi kredytowe i agencje ratingowe
1.1. Istota i funkcje ratingu kredytowego oraz wybrane taksonomie ocen ratingowych
1.2. Klasyfikacja i ewolucja modeli biznesowych agencji ratingowych
1.3. Geneza rynku agencji ratingowych oraz droga do dominacji na nim Wielkiej Trójki
1.4. Małe agencje ratingowe - charakterystyka wybranych podmiotów
Rozdział 2
Rynek agencji ratingowych jako oligopol
2.1. Oligopol w teorii ekonomii
2.2. Przesłanki uznania rynku agencji ratingowych za oligopol
2.3. Przyczyny oligopolu na rynku usług ratingowych
2.4. Inicjatywy na rzecz wzrostu konkurencji na rynku agencji ratingowych
2.5. Wzrost konkurencji na rynku agencji ratingowych a jakość ratingów
Rozdział 3
Regulacje nadzorcze dotyczące agencji ratingowych
3.1. Ryzyko systemowe oraz kanały oddziaływania agencji ratingowych na ryzyko systemowe
3.2. Zasadność, skuteczność i egzekwowalność regulowania działalności agencji ratingowych
3.3. Ewolucja regulacji nadzorczych dotyczących agencji ratingowych
3.4. Ewolucja regulacji nadzorczych dotyczących agencji ratingowych
3.5. Problem uzależnienia regulacji nadzorczych od ocen agencji ratingowych
3.6. Działania regulacyjno-nadzorcze w trakcie kryzysu pandemicznego
Rozdział 4
Pierwszy po kryzysie subprime test dla agencji ratingowych, czyli pandemia COVID-19 - geneza, dotychczasowy przebieg i skutki
społeczno-gospodarcze
4.1. Pandemie w dziejach ludzkości - filozoficzny oraz medyczny punkt widzenia
4.2. Ekonomiczne i społeczne skutki COVID-19
Rozdział 5
Ratingi podmiotów suwerennych oraz ich zmiany w okresie pandemii COVID-19
5.1. Metodyka wyznaczania ratingów państw - analiza wybranych zagadnień
5.1.1. Moody‘s Investors Service
5.1.2. Standard & Poor‘s
5.1.3. Fitch Ratings
5.2. Wybrane determinanty ratingów podmiotów suwerennych według wyników badań prezentowanych w literaturze przedmiotu
5.3. Decyzje agencji ratingowych w odniesieniu do ratingów podmiotów suwerennych w okresie pandemii COVID-19
Rozdział 6
Ratingi banków w trakcie pandemii COViD-19
6.1. Wpływ COVID-19 na sektor bankowy i ratingi banków
6.2. Pandemia COVID-19 a metodyki oceny banków stosowane przez agencje ratingowe
Rozdział 7
Ryzyko pandemiczne w ocenach podmiotów niefinansowych dokonywanych przez agencje ratingowe
7.1. Wybrane aspekty związane z metodyką wyznaczania ratingów korporacyjnych
7.2. Determinanty ratingów korporacyjnych w trakcie pandemii COVID-19
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis schematów
Spis wykresów
Kod wydawnictwa: 978-83-8102-531-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.