ADAPTACYJNE UCZENIE SIĘ A OCZEKIWANIA INFLACYJNE KONSUMENTÓW
EWA STANISŁAWSKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET WARSZAWSKI
Cena: 33.90 zł
28.82 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
|
ISBN: 978-83-235-2389-5 140 stron |
|
![]() |
Autorka przybliża jeden z modeli formułowania oczekiwań ekonomicznych, tzw. adaptacyjne uczenie się. Publikacja zawiera prezentację różnych poglądów na proces formułowania oczekiwań: hipotezy racjonalnych oczekiwań, koncepcji ograniczonej racjonalności, koncepcji adaptacyjnego uczenia się, modeli lepkiej informacji, modeli racjonalnej nieuwagi oraz wyniki empirycznego badania procesu formułowania oczekiwań inflacyjnych konsumentów w krajach Unii Europejskiej z punktu widzenia modeli adaptacyjnego uczenia się.
Publikacja przeznaczona dla studentów ekonomii zainteresowanych tematyką oczekiwań inflacyjnych oraz ekonomistów i ekonometryków zajmujących się modelowaniem inflacji i polityką pieniężną.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Koncepcja ograniczonej racjonalności w modelach
formułowania oczekiwań inflacyjnych
1.1. Hipoteza racjonalnych oczekiwań i jej krytyka
1.2. Koncepcja ograniczonej racjonalności Herberta A. Simona
1.3. Wybrane modele formułowania oczekiwań odbiegające od hipotezy
racjonalnych oczekiwań
1.3.1. Adaptacyjne uczenie się
1.3.2. Lepka informacja i model epidemiologiczny
1.3.3. Racjonalna nieuwaga
1.4. Heterogeniczność oczekiwań
Podsumowanie
Rozdział 2. Schematy adaptacyjnego uczenia się i ich empiryczna
weryfikacja - przegląd literatury
2.1. Przykład modelu jednorównaniowego w warunkach adaptacyjnego
uczenia się
2.2. Podstawowe algorytmy adaptacyjnego uczenia się
2.2.1. Metoda najmniejszych kwadratów a metoda stochastycznego
gradientu
2.2.2. Malejący parametr wzmocnienia a stały parametr wzmocnienia
2.3. Adaptacyjne uczenie się ze stałym parametrem wzmocnienia
2.3.1. Przesłanki wyboru algorytmu ze stałym parametrem wzmocnienia
2.3.2. Implikacje założenia o stałym parametrze wzmocnienia
2.4. Empiryczna weryfikacja modelu adaptacyjnego uczenia się
Podsumowanie
Rozdział 3. Analiza procesu formułowania oczekiwań inflacyjnych
konsumentów
3.1. Opis danych i metoda kwantyfikacji danych ankietowych na temat
oczekiwań inflacyjnych
3.2. Test na występowanie adaptacyjnego uczenia się
3.2.1. Opis weryfikowanych modeli adaptacyjnego uczenia się
3.2.2. Test na występowanie procesów adaptacyjnego uczenia się
3.3. Porównanie różnych modeli adaptacyjnego uczenia się
Podsumowanie
Aneks 3.1. Kształtowanie się skwantyfikowanych miar oczekiwań
inflacyjnych konsumentów na tle inflacji bieżącej
Rozdział 4. Szybkość uczenia się
4.1. Porównanie szybkości uczenia się w różnych krajach
4.2. Zmiany parametru wzmocnienia w czasie
4.3. Analiza czynników wpływających na szybkość uczenia się
Podsumowanie
Aneks 4.1. Oszacowania modelu dla okresów trzyletnich
Zakończenie
Bibliografia
Wykaz skrótów
Kod wydawnictwa: 978-83-235-2389-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.










