Dodano produkt do koszyka

Promocja

ADAPTACYJNE UCZENIE SIĘ A OCZEKIWANIA INFLACYJNE KONSUMENTÓW

ADAPTACYJNE UCZENIE SIĘ A OCZEKIWANIA INFLACYJNE KONSUMENTÓW

EWA STANISŁAWSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET WARSZAWSKI

Cena: 33.90 zł 28.82 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-235-2389-5

140 stron
oprawa: twarda
Rok wydania: 2016

 

Autorka przybliża jeden z modeli formułowania oczekiwań ekonomicznych, tzw. adaptacyjne uczenie się. Publikacja zawiera prezentację różnych poglądów na proces formułowania oczekiwań: hipotezy racjonalnych oczekiwań, koncepcji ograniczonej racjonalności, koncepcji adaptacyjnego uczenia się, modeli lepkiej informacji, modeli racjonalnej nieuwagi oraz wyniki empirycznego badania procesu formułowania oczekiwań inflacyjnych konsumentów w krajach Unii Europejskiej z punktu widzenia modeli adaptacyjnego uczenia się.
Publikacja przeznaczona dla studentów ekonomii zainteresowanych tematyką oczekiwań inflacyjnych oraz ekonomistów i ekonometryków zajmujących się modelowaniem inflacji i polityką pieniężną.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Koncepcja ograniczonej racjonalności w modelach
formułowania oczekiwań inflacyjnych
1.1. Hipoteza racjonalnych oczekiwań i jej krytyka
1.2. Koncepcja ograniczonej racjonalności Herberta A. Simona
1.3. Wybrane modele formułowania oczekiwań odbiegające od hipotezy
racjonalnych oczekiwań
1.3.1. Adaptacyjne uczenie się
1.3.2. Lepka informacja i model epidemiologiczny
1.3.3. Racjonalna nieuwaga
1.4. Heterogeniczność oczekiwań
Podsumowanie

Rozdział 2. Schematy adaptacyjnego uczenia się i ich empiryczna
weryfikacja - przegląd literatury
2.1. Przykład modelu jednorównaniowego w warunkach adaptacyjnego
uczenia się
2.2. Podstawowe algorytmy adaptacyjnego uczenia się
2.2.1. Metoda najmniejszych kwadratów a metoda stochastycznego
gradientu
2.2.2. Malejący parametr wzmocnienia a stały parametr wzmocnienia
2.3. Adaptacyjne uczenie się ze stałym parametrem wzmocnienia
2.3.1. Przesłanki wyboru algorytmu ze stałym parametrem wzmocnienia
2.3.2. Implikacje założenia o stałym parametrze wzmocnienia
2.4. Empiryczna weryfikacja modelu adaptacyjnego uczenia się
Podsumowanie

Rozdział 3. Analiza procesu formułowania oczekiwań inflacyjnych
konsumentów
3.1. Opis danych i metoda kwantyfikacji danych ankietowych na temat
oczekiwań inflacyjnych
3.2. Test na występowanie adaptacyjnego uczenia się
3.2.1. Opis weryfikowanych modeli adaptacyjnego uczenia się
3.2.2. Test na występowanie procesów adaptacyjnego uczenia się
3.3. Porównanie różnych modeli adaptacyjnego uczenia się
Podsumowanie
Aneks 3.1. Kształtowanie się skwantyfikowanych miar oczekiwań
inflacyjnych konsumentów na tle inflacji bieżącej

Rozdział 4. Szybkość uczenia się
4.1. Porównanie szybkości uczenia się w różnych krajach
4.2. Zmiany parametru wzmocnienia w czasie
4.3. Analiza czynników wpływających na szybkość uczenia się
Podsumowanie
Aneks 4.1. Oszacowania modelu dla okresów trzyletnich

Zakończenie

Bibliografia

Wykaz skrótów

Kod wydawnictwa: 978-83-235-2389-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.