Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
50 PRAW MARKETINGU KOTARBIŃSKIEGO
JACEK KOTARBIŃSKI
Wydawnictwo: PWN
Cena: 69.90 zł
58.72 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-01-21555-2
196 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
"50 praw marketingu Kotarbińskiego" to wyjątkowo praktyczna publikacja dedykowana przedsiębiorcom, właścicielom firm, zarządom, zespołom marketingu i każdemu, kto uważa, że marketing jest ważny w jego pracy. Jacek Kotarbiński zebrał w niej 30 lat swojego doświadczenia zawodowego w marketingu. W żartobliwej formie przedstawia nieformalne prawa rządzące działaniami marketingowymi. To zbiór bardzo konkretnych i cennych wskazówek dla przedsiębiorców małych, dużych i średnich oraz marketerów. Wszystkie inspirowane praktyką zawodową autora, wzbogacone anegdotami i przykładami z życia.
"Ostatnie trzy dekady to feeria zmian sposobów zarządzania firmami, wyzwań technologicznych, całkowitego przeobrażenia zachowań i priorytetów klienta. Dla wielu przedsiębiorców ten okres jest szokujący, ponieważ nigdy nie byli przygotowani do tak szalonego tempa zmian. Dziś proces zmiany jest kluczowym wyznacznikiem rozwoju każdej organizacji. Ta z kolei jest paliwem napędowym marketingu, który skupia w sobie wszystkie nitki informacji, a na ich podstawie może rozwijać firmę. Niestety, nadal na przeszkodzie przedsiębiorcom stoi typowa mentalność, która ogranicza myślenie o marketingu do narzędzi wspierających sprzedaż, reklamy czy najróżniejszych wymyślnych technik manipulacji i propagandy. (...) Chciałbym, by ta książka dostarczyła odrobiny inspiracji i refleksji każdemu, kto buduje i rozwija swoją firmę."
Ze wstępu autora
SPIS TREŚCI
Zamiast wstępu
01. Liczba i konieczność znaczących modyfikacji
w planie marketingowym jest odwrotnie proporcjonalna
do czasu pozostałego do prezentacji przed zarządem firmy
02. Obserwowana przez twojego szefa obsługa targowa
u konkurencji jest zawsze bardziej profesjonalna od twojej
03. Kiedy oddajesz folder do druku i zastanawiasz się, czy nie
ma tam jakichś błędów, nie wierz w cuda - polegaj na nich!
04. Prowizoryczne reklamy przydrożne zawsze okazują się najtrwalsze
05. Uśmiechnij się! Jutro czeka cię więcej harówki!
06. Liczba przydzielanych zadań marketingowych rośnie
odwrotnie proporcjonalnie do dni, jakie pozostają ci
do rozpoczęcia długiego urlopu
07. Urlop marketera powinien być zakończony tygodniowym okresem przejściowym przeznaczonym na ponowną aklimatyzację w firmie, przebrnięcie przez tysiące wiadomości elektronicznych i przekopanie się przez papiery do czerni biurka
08. Zawsze, kiedy pozostaną ci już tylko kosmetyczne poprawki
w prezentacji, pojawiają się informacje, które rujnują wcześniejsze
założenia
09. Prezesi nigdy nie interesują się analizami i studiami za 50 tysięcy złotych i więcej, za to wyborem firmowego długopisu, gadżetu oraz kształtem modyfikowanego logo - zawsze
10. Największym autorytetem marketingowym dla szefa pozostaje jego żona, matka lub kochanka, w dalszej kolejności córka. Jeśli ma więcej niż pięć córek, decyzje podejmowane są przez aklamację
11. Długość kariery szefa marketingu w firmie rodzinnej,
przeciwstawiającego się familii, nie przekracza trzech miesięcy
12. Im prostsza do akceptacji jest reklama, tym więcej uwag ma szef
13. Firmy dzielą się na trzy grupy: te, które rozumieją marketing,
te, którym się wydaje, że go rozumieją, i te, które wydają ciężkie
pieniądze na to, żeby klientom wydawało się, że rozumieją
14. Jeśli twój projekt marketingowy się nie uda, niewątpliwie uda się
konkurencji
15. Udany seks nawzajem zakochanych a przygodny seks - tym różni się
prawdziwy program lojalnościowy od nachalnych prób zrobienia
z klienta idioty
16. Nie ma głupich marketerów, są tylko markietanki,
czyli jak się uczyć marketingu?
17. Prawdziwy marketer to skarb. Trzeba go tylko wysoko wykopać.
Najlepiej do zarządu
18. Komunikacja szefa marketingu z główną księgową powinna
być realizowana zgodnie z zasadami budowania pokojowych
relacji obcych sobie cywilizacji
19. Prawdziwy marketer nigdy nie dziwi się wymaganiom,
jakie są mu stawiane przez służby księgowe
20. Liczba zamawianych gadżetów dla zespołów handlowych
nigdy nie będzie wystarczająca
21. Rozwój marketingu w firmie blokują cztery zjawiska: ignorancja,
głupota, komitety marketingowe oraz ludzie, którym się wydaje,
że są guru marketingu
22. Uroda specjalisty do spraw marketingu jest wprost proporcjonalna
do prawdopodobieństwa udziału w międzynarodowej konferencji,
czyli 11 patologii w marketingu
23. Odporny na idiotów zespół marketingu zarządzany jest właśnie
przez idiotów
24. Zespół marketingu myślący na okrągło i kanciasty szef marketingu
to bezproduktywna mieszanka paszowa
25. Kanciasty zespół marketingu i myślący na okrągło szef marketingu
to tartak, który słychać w całej firmie
26. Im bardziej drżą ci ręce, tym większe prawdopodobieństwo,
że prezentacja nie odpali
27. Im lepszy pendrive, tym gorszy laptop, który dostaniesz do odpalenia prezentacji
28. W każdej prezentacji badań znajdzie się jakiś detal, który je w całości podważy
29. Twój klient nigdy nie wie, czego chce
30. Im dłużej trwają bloki reklamowe w telewizji,
tym wyższy jest popyt na emisję reklam
31. Im gorsze parametry produktu, tym agresywniej próbuje się go sprzedać,
czyli 11 zasad uczciwej sprzedaży
32. Liczba zastrzeżeń do pracy zespołu marketingu rośnie wprost
proporcjonalnie do jego budżetu
33. W żadnym słowniku marketingu nie ma słowa "niemożliwe"
34. Złorzeczenia - to jedyny język używany przez handlowców
na spotkaniach prowadzonych przez marketing
35. To, czego nie napisałeś w planie marketingowym,
zawsze będzie ważniejsze od tego, co napisałeś
36. Im więcej stanowisk na wizytówce, tym mniejszy zakres kompetencji
37. Wysokość faktury za opracowanie strategii marketingowej
jest wprost proporcjonalna do kilogramów dokumentacji
38. Dobry konkurent to zbankrutowany konkurent
39. Nic tak nie rozkręca firmy jak rosnąca konkurencja
40. Z prawdziwą konkurencją można współpracować. Z łajdakami nikt
nie chce nawet wyjść na boisko. Podłość i czarny PR trzeba tępić
41. Wartość zakupów usług marketingowych jest wprost proporcjonalna do ryzyka projektów
42. Im mniej rozumiesz z prezentacji agencji reklamowej, tym wyższą fakturę dostaniesz
43. Każda agencja reklamowa z innego miasta będzie bardziej kompetentna od lokalnej
44. Znane twarze to specjaliści od PR.
Nieznane twarze to ludzie od propagandy
45. Nie mów tego, tylko napisz
46. Nawet najbardziej skomplikowaną strategię przedstawiaj
w trzech punktach
47. Im ciekawszy masz projekt, tym większe bzdury napiszą
w press releases
48. Liczba megabajtów danych rozsyłanych przez twoje biuro
prasowe jest wprost proporcjonalna do zdenerwowania odbierających je dziennikarzy
49. Zespół marketingu dzieli się na trzy kategorie ludzi: Kwadratowych,
Okrągłych i Markietanki. Okrągli myślą w milczeniu. Kwadratowi
krytykują ich w milczeniu. Markietanki jazgoczą
50. Marketer, który myśli, może zachowywać się dziwacznie. Wybacz mu
Zamiast posłowia bajka o chudym kocie z małym telewizorem i dużą biblioteczką
Postscriptum
Kod wydawnictwa: 978-83-01-21555-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.